در همایش بزرگ فاطمیه مطرح شد؛
آیت الله سبحانی از بی توجهی دولت به کنترل و اصلاح فضای مجازی در همایش بزرگ فاطمیه گلایه کرد.
کد خبر: ۵۶۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۶ 16 February 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در همایش بزرگ فاطمیه ویژه مبلغین اعزامی به سراسر کشور در ایام شهادت حضرت زهرا(س) که در سالن همایش مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: از ابتدا تا انتهای قرآن از حضرت زهرا بسیار گفته شده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل تربیت ارائه مثال می باشد، امروز جوانان ما موهای خود را به نوعی اصلاح می کنند که نمونه خارجی می باشد؛ پس باید نمونه بیاوریم که قرآن هم همیشه نمونه نشان داده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بانوانی که علاقمند نمونه و الگو هستند می توانند زندگی حضرت زهرا(س) را مطالعه کنند، گفت: کتاب های بسیاری در این زمینه نوشته شده است.

وی بیان داشت: مبلغانی که برای تبلیغ به سراسر کشور اعزام می شوند در ابتدای منبر خود باید از محتوای قرآنی شروع کنند البته می توانند از اشعار، روایات، داستان ها و.. هم استفاده کند.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه احترام بر کسی باید از روی خشوع و خضوع باشد نه از روی ترس، عنوان داشت:مبلغان از غیر خدا نمی ترسند و حقایق را بازگو می کنند البته باید شرایط را هم در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: کسانی که منبر می روند باید بدانند که سخنان آنها حسابگری در قیامت دارد و کلام آنها سنجیده خواهد شد و اگر این گونه باشد منبر و سخنان هر فردی اثرگذار خواهد بود.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به دیدار خود در زمان تبلیغ با امام خمینی(ره)، ابراز داشت: در زمانی که به تبلیغ می رفتم به خدمت امام خمینی(ره) رسیدم و عرض کردم که این تبلیغ ها نمی گذارند به درس ها برسم که ایشان فرمودند هیچ تکلیف و وظیفه ای بالاتر از تبلیغ نیست و ما همه این درس ها را میخوانیم تا تبلیغ کنیم.

وی ادامه داد: دربرخی از زمان ها شهر ها و استان هایی خالی از مبلغ می شود که این وظیفه ما روحانیون است تا جمعی از طلاب که نیاز نیست در قم حضور داشته باشند را به این شهر ها بفرستیم تا سنگر تبلیغ به دست دیگران نیفتد.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه جوانان همیشه طعمه دشمنان هستند، خاطرنشان کرد: جوانان مانند شمعی هستند که می توانند آنها را به مدل های مختلف ساخت.

وی ابراز داشت: مبلغان در حالی که به بزرگان در تبلیغ احترام می گذارند باید طرف تبلیغ خود را جوانانی که شخصیت آنها تکمیل نشده است قرار دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به فضای مجازی، گفت: فضای مجازی بر روی خانواده ها تاثیر گذاشته است و ما هرچه ما داد زدیم ببندید و اصلاح کنید و یا نبندید و اصلاح کنید اقدامی نشد البته قدم هایی برداشته شده است اما کافی نیست.

وی افزود: اگر امروز جوانان به گمراهی بروند ما مسئول هستیم.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه طلبه هایی که شرایط سخن گفتن با جوانان را دارند باید به تبلیغ فرستاد، عنوان داشت: مبلغانی که به تبلیغ می روند باید خود کتاب هایی پرمحتوا را همراه کنند تا از آنها در این سفر استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار