آیت الله فاضل لنکرانی:
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه باید به دنبال شناخت بیشتر حضرت فاطمه(س) برویم، گفت: جامعه ما تا فاطمی، علوی و حسینی(ع) نشود هرگز مهدوی نمی‌شود.
کد خبر: ۵۶۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۴ 16 February 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی شامگاه پنج‌شنبه در آیین سوگواره شعر فاطمی که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از همه شعرا، مدیحه سرایان و نیز برگزار کنندگان این مراسم تشکر کرد.

وی با بیان اینکه احیای فاطمیه احیای اسلام و احیای بشریت و همه حقیقت‌ها است، گفت: احیای فاطمیه برای تقرب به خداوند است و با منور شدن به نور فاطمه(س) می‌توان به درگاه خداوند متعال تقرب جست.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه شعرای آیینی و مذهبی مایه افتخار کشور ما هستند، افزود: این شعرا با برگزاری چنین مراسمی جامعه را تا حدودی به سمت شناخت شخصیت این بانوی بزرگ اسلام می‌برند.

وی به شناخت بیشتر فضائل حضرت زهرا(س) تأکید کرد و ابراز داشت: فاطمیون و عزاداران این حضرت باید بدانند برای چه وجود با عظمت و بزرگی به عزاداری می‌پردازند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) چنان شخصیتی دارند که خداوند متعال در مورد ایشان می‌فرماید «اگر رعشه‌ای از نور من را می‌خواهید ببینید در وجود پیامبر(ص) و فاطمه زهرا(س) ببینید».

وی به مقام شفاعت حضرت زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام قبل از ورود به بهشت محبین و عزاداران خود را شفاعت می‌کند و این‌ها نیز خود می‌توانند دست عده‌ای را بگیرند و وارد بهشت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید به دنبال شناخت بیشتر حضرت فاطمه(س) برویم، گفت: جامعه ما تا فاطمی، علوی و حسینی(ع) نشود هرگز مهدوی نمی‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار