پیشکسوت فوتبال قم عنوان کرد:
در فوتبال و فوتسال اتفاق های تلخی رخ داده است که بخشی از آن را به خاطر منابع مالی است ولی در این مقوله سهم مدیریت را نمی توان نادیده گرفت، فوتبال و فوتسال قم با سقوط به لیگ های پایین تر، حداقل 20 سال به عقب بازگشته و باید دلیل این مساله به صورت دقیق توسط کارشناس ورزشی بررسی شود.
کد خبر: ۵۶۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۷ 16 February 2018

به گزارش تابناک قم، کارشناس و پیشکسوت فوتبال قم با اشاره به مشکلات پیش روی ورزش این استان گفت: امروز نه تنها درفوتبال و فوتسال بلکه در سایر رشته های ورزشی شاهد نابسامانی هایی هستیم که تشکیل یک اتاق فکر قوی با حضور پیشکسوتان استان رشته های مختلف را برای تدوین سیاستگذاری های کلان ضروری می سازد.

ناصر بختیاری زاده افزود: اگر ما در ورزش استان برنامه ها و سیاستگذاری های کلان و متداول نداشته باشیم به سرنوشت تیم های فوتبال و فوتسال قم که با مشکلاتی جدی روبرو شده اند ، مبتلا خواهیم شد، بنابراین باید در آینده یک اتاق فکری از پیشکسوتان و صاحب نظران ورزش تشکیل و برای بهبود ورزش قم چاره اندیشی و سیاستگذاری شود.

وی یکی از چالش های کنونی ورزش قم را ضعف مدیریت دانست و گفت: سیاستگذاری و مدیریت کلان رشته های مختلف ورزشی باید از سطح کلان تا خرد، به صورت منظم انجام و مانند حلقه ای مکمل هم باشند و این مهم در برخی رشته ها اعمال نشده است.

بختیاری زاده اظهار داشت: در فوتبال و فوتسال اتفاق های تلخی رخ داده است که بخشی از آن را به خاطر منابع مالی است ولی در این مقوله سهم مدیریت را نمی توان نادیده گرفت، فوتبال و فوتسال قم با سقوط به لیگ های پایین تر، حداقل 20 سال به عقب بازگشته و باید دلیل این مساله به صورت دقیق توسط کارشناس ورزشی بررسی شود.

وی به عنوان نمونه گفت: در فوتبال، تیم صبا که یک فرصت بسیار عالی برای ورزش قم بود متاسفانه بر اثر عدم مدیریت صحیح، به این وضعیت افتاده و جای تاسف دارد که تیم بزرگسالان صبا امروز در آستانه سقوط به لیگ دسته دوم است، تیم امید نیز دو هفته مانده به مسابقات از لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط کرد و تیم نوجوانان صبا نیز در لیگ برتر حال و روز خوبی ندارد.

بختیاری زاده اظهار داشت: در فوتسال نیز تیمی که یک دهه سرآمد فوتسال ایران بود و مهره های تاثیرگذاری مانند علی اصغر حسن زاده از این تیم برخاسته و سایر تیم های کشور آرزو داشتند یکی از مهره های فوتسال قم را در اختیار داشته باشند، به سادگی سقوط کرد.

وی بدعهدی حامیان مالی را ضربه ای مهلک به تیم صبا دانست و گفت: دو هفته مانده به ابتدای فصل، بنده سرمربی تیم صبای قم بودم و تیم بومی را تشکیل و سازماندهی کردیم، متاسفانه بدون کارشناسی، تیم به فردی که پولی در بساط نداشت واگذار شد،در نتیجه تمام زحمات یک دهه مربیان، پیشکسوتان و بازیکنان استان قم به هدر رفت.

وی اظهار داشت: بنده به دلیل مسئولیتی که در قبال این تیم داشتم و آن را مربوط به استان قم می دانستم، دلسوزانه به دوستان پیشنهاد کردم که حاضر هستم بدون دریافت حقوق و یا دستمزدی، با تیم کار کنم که در آینده شرمنده نباشم ولی قبول نکردند.

بختیاری زاده اظهار داشت: انتظار مردم این بود که تیم فوتبال صبای قم با آن سابقه درخشان، امروز در اختیار یک مربی باتجربه قمی باشد و اگر ما چنین سیاستی را اتخاذ می کردیم تیم صبا امسال در لیگ یک، ماندگار می شد.

وی ادامه داد: چالش دیگر ورزش قم این است که افراد جدیدی که وارد عرصه ورزش می شوند متاسفانه در برخی رشته ها، دلسوزی لازم را ندارند و نمی دانند برای این رشته و یا تیم، درگذشته چه اندازه هزینه شده و یا زحمت کشیده شده است، به همین دلیل بدون مشورت پیشکسوتان و افراد باتجربه دست به اقداماتی می زنند که نتیجه آن مثبت نیست.

مربی سابق تیم فوتبال صبای قم در لیگ برتر باشگاه های کشور و مدیر آکادمی فوتبال در استان قم بیان داشت: همه ما دلسوز ورزش قم هستیم و برای پیشرفت آن دغدغه داریم ولی شرط موفقیت، مشورت و تدبیر صحیح برای موفقیت است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار