رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه مطابق نظر مراجع تقلید در اسلام چیزی به عنوان طب اسلامی نداریم، گفت: مطرح کردن موضوع طب اسلامی در جامعه موجب وهن مقدسات دینی و روحانیت می شود.
کد خبر: ۵۶۶۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 16 February 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی خواه روز جمعه درآئین پایانی پنجمین همایش ملی سلامت معنوی در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم،اظهار داشت: طب سنتی یک مساله پذیرفته شده ای است و هیچ حرفی نیز در آن نیست، ولی باید از عناوین ساختگی مانند طب اسلامی پرهیز کنیم.

وی با انتقاد از نظرات شخصی و باورهای نادرستی که به مراجع عظام نسبت داده می شود، گفت: من از آیت الله مکارم شیرازی شنیدم که چیزی به اسم طب اسلامی نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بحث طب اسلامی را موضوعی انحرافی توصیف کرد، و افزود: افراد عقاید شخصی خود را به بزرگان دین نچسبانند و از انحطاط دست بردارند.

وی افزود: درمقوله سلامت انسان آن چیزی که به دین ارتباط پیدا می کند، سلامت معنوی است، و باید متولیان و متدینان در این زمینه فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همایش یاد شده افزود: سخنان ارزشمندی در راستای موضوع همایش بیان شد، که باید چکیده ای از آن در اختیار جامعه پزشکی کشور قرار گیرد.

وی افزود: به طور حتم با توجه به دستاوردهای این همایش دیری نخواهد پاید که این دستاوردها در قالب یک تعریف جامع و سیاست های عملیاتی، در کنار مسایل دیگر حوزه بهداشت و درمان، به عنوان یکی از عوامل مهم تشکیل دهنده سلامت انسان در داخل و حتی سایر نقاط جهان مورد توجه قرار گیرد.

پنجمین همایش ملی سلامت معنوی با رویکرد «آموزش و ارتقای سلامت معنوی اسلامی - نقش دانشگاه و حوزه»، به همت فرهنگستان علوم پزشکی کشور و دانشگاه علوم پزشکی قم و چند نهاد علمی فرهنگی دیگر روز گذشته در قم آغاز و امروز به کار خود پایان داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار