مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از خاکسپاری 6 شهید گمنام دفاع مقدس در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۶۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵ 16 February 2018

به گزارش تابناک قم، احمد حسینی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) و با اشاره به آیین تشییع 6 شهید بی نشان در ایام فاطمیه(س) اظهار کرد: به فرموده حضرت امام(ره)، شهدای گمنام پاره‌های تن ملت هستند که مونسی جز نسیم صحرا و همدمی جز مادرشان حضرت زهرا(س) ندارند و همین موضوع، افتخار بزرگی را در تشییع و خاکسپاری شهدا در ایام شهادت ام الائمه(س) رقم می‌زند.

دبیر ستاد هماهنگی تشییع و تدفین شهدای گمنام استان قم افزود: بنابر تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد در استانداری قم، مراسم تشییع این 6 شهید عزیز روز دوشنبه از ساعت 9:30 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود و پس از طواف و اقامه نماز و عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام 19 و 20 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات مسلم بن عقیل در مهر سال 61، برای خاکسپاری به دانشگاه علوم پزشکی قم انتقال می‌یابد.

حسینی مراسم تشییع دو شهید بی نشان در دانشگاه علوم پزشکی را مراسم محوری تشییع خواند و گفت: به‌دلیل تعطیلی روز سه شنبه و عدم حضور دانشجویان دانشگاه از عصر روز دوشنبه تا پایان هفته، تصمیم ستاد بر آن قرار گرفت که مراسم روز دوشنبه برگزار شود تا هم جمع زیادتری از دانشجویان و اساتید از مراسم بهره مند شوند و هم امکان حضور عموم مردم شهیدپرور، روحانیت معظم، مسؤولان، دانش آموزان، دانشجویان و اساتید و زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) و... از آغاز تا پایان مراسم تشییع در دانشگاه علوم پزشکی فراهم شود.

وی در ادامه به تشییع دو شهید 20 و 24 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات کربلای چهار در جزیره ام الرصاص و خاکسپاری آنان در دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره کرد و افزود: این مراسم ساعت 10 صبح روز سه شنبه اول اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور پرشور اهالی شریف پردیسان از مزار مطهر شهید محمدعلی مبارک آغاز شده و تا محل دانشگاه ادامه می‌یابد و برنامه ریزی جامعی برای انجام مراسم تشییع باشکوه در پردیسان انجام شده است.

دبیر ستاد هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام استان قم تصریح کرد: عصر روز شهادت، مراسم خاکسپاری شهید گمنام 22 ساله عملیات محرم در منطقه شرهانی، در مرکز تربیت پاسداری علویون برگزار می‌شود و صبح روز چهارشنبه نیز شهید 28 ساله عملیات بدر در شرق دجله در مجتمع صنعتی بعثت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در قم به خاک سپرده می‌شود و این دو مراسم، به صورت داخلی و با حضور کارکنان این مراکز صورت می‌پذیرد.

وی همچنین افزود: 6 شهید بی نشان دفاع مقدس صبح روز شنبه 28 بهمن طی مراسم باشکوه استقبال وارد قم می‌شوند و پیکرهای مطهر از آن زمان تا هنگام خاکسپاری در محافل عزاداری ایام فاطمیه(س) در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، هیئت رزمندگان اسلام و سایر محافل عزاداری و اماکن مقدس حضور می‌یابند.

حسینی با تجلیل از حضور قدرشناسانه مردم شهیدپرور و امت حزب الله در مراسم تشییع شهدای گمنام در سال‌ها و ماه‌های گذشته، درخواست کرد تا با حضور پرشور و حماسی در مراسم تشییع روز دوشنبه، برگی دیگر بر افتخارات تکریم و تعظیم شهیدان والامقام در استان قم بیفرایند.

با احتساب 6 شهید بی نشان اخیر، تعداد یادمان‌های شهدای گمنام به 37 و تعداد شهدا به 77 شهید می‌رسد که دو تن از آنان نیز طی سال‌های گذشته، احراز هویت شده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار