امام جمعه قم:
هرگز برجام دیگری در مسائل دفاعی کشور نوشته نخواهد شد و این در شرایطی است که آمریکا و اروپا در مسئله برجام نتوانستند اعتماد ملت ایران را جلب کرده و رسوا شدند. مسؤولان به جای پرداختن به حواشی به مطالبات مردم توجه کنند؛ باید بازار ارز را کنترل کنند و در مبارزه با فساد جدیت داشته باشند.
کد خبر: ۵۶۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۰ 17 February 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به این حقیقت که اهل‌بیت(ع) بر محور حضرت زهرا(س) نظم یافته‌اند، اظهار داشت: با توجه به همین اصل دو نوع اعتقاد در بین مسلمانان وجود دارد که هر دو بسیار محکم است.

امام‌جمعه قم به امور مشترک بین همه امت اسلام اشاره کرد و گفت: باید با همین امور مشترک وحدت را ایجاد کرد و گرد خاندان پیامبر اکرم(ص) جمع شد، عقاید و احکام ما کم نیست و این مشترکات قابل اعتناء و مهم است، یکی از اشتراکات نگاه خواهران و برادران اهل‌تسنن به مقام والای معنوی حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به خطبه‌های قبل درباره شخصیت حضرت زهرا(س)، رابطه عاطفی بین حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) در منابع اهل تسنن را یادآور شد و تأکید کرد: در تمام منابع اهل تسنن به این رابطه عاطفی و جایگاهی که حضرت زهرا(س) نزد پیامبر داشته اشاره‌شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در خطبه‌های دوم نمازجمعه این هفته با دعوت همگان به تقوا بیان کرد: حضرت علی (ع) تقوا را برای دل نبستن به دنیا سفارش کرده زیرا حال دنیا حال دگرگونی است و نمی‌توان به این تغییر دل بست، زیرا عزت، مقام و جایگاه دنیا هیچ اعتباری ندارد.

آیت‌الله اعرافی با شکر خداوند برای حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، تأکید کرد: این راهپیمایی همه دنیا را خیره کرد، درحالی‌که در دوران تحریم‌های سخت بیگانگان هستیم و بااین‌همه حرف و توطئه مردم فارغ از هر نوع ملاحظه‌ای حضور پیداکرده و این تجمع عظیم نشانه مردم‌سالاری دینی حاکم در ایران بوده و مردم با حضور خود این جشن ملی را رونق بخشیدند.

وی از شکوه بی‌نظیر راهپیمایی 22 بهمن در داخل و کشورهای منطقه نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و افزود: دستاورد این حضور پرشکوه اولاً تقویت اقتدار مردم ایران در منطقه و جهان بوده و امنیت کشور را تثبیت کرد و وحدت ملی، همدلی و همچنین روح انقلابی مردم به اوج رسید که قابل‌تقدیر و سپاس‌گذاری از مردم است.

امام‌جمعه قم مردم را به توجه به چند نکته دعوت و ابراز کرد: حضور مردم ضمن افزایش جایگاه در دنیا، تجدید بیعت با اصل نظام بوده و پیام این راهپیمایی به بدخواهان این نظام این است که مردم در دفاع از آرمان‌های خود از نظام و انقلاب دست نمی‌کشند.

وی مسئولان را از توجه به حواشی منع کرد و گفت: باید بازار ارز و مشکلات اقتصادی مردم را موردتوجه قرار داد و پاسخ مناسبی به این تجدید بیعت مردم در روز 22 بهمن داده شود تا بهانه‌ای در دست دشمنان و بدخواهان نظام داده نشود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به بررسی مسائل بین‌الملل پرداخت و بیان کرد: در عرصه بین‌الملل شاهد ظلم به مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم هستیم که باید سازمان ملل و کشورهای جهان چاره‌ای برای این ظلم وسیع کرده تا جلوی این‌گونه تجاوزگری‌ها در دنیا گرفته شود.

آیت‌الله اعرافی تجاوزگری اسرائیل به کشورهای مسلمان منطقه را غیرقابل‌تحمل دانست و تأکید کرد: اسرائیل در حال ضربه‌زدن به کشورهای مسلمان بوده و مسلمانان نمی‌توانند نسبت به این موضوع بی‌تفاوت عمل کنند و کشورهای جهان باید نسبت به تجاوزگری اسرائیل بیدار باشند.

وی مسائل دفاعی کشور را غیرقابل‌ مذاکره عنوان کرد و افزود: ما هر روز شاهد تحلیل کشورهای آ‌مریکا و اروپا در مورد مسائل دفاعی کشورمان هستیم درحالی‌که ما قاطع می‌گوییم هرگز برجام دیگری در مسائل دفاعی کشور نوشته نخواهد شد و این در شرایطی است که امریکا و اروپا در مسئله برجام نتوانستند اعتماد ملت ایران را جلب کرده و رسوا شدند.

امام‌جمعه قم با تأکید ابراز کرد: رهبر و ملت ایران در مسئله دفاعی کشور به‌هیچ‌عنوان کوتاه نیامده و آمریکا و کشورهای اروپایی نمی‌توانند در امور ایران دخالت کنند و باید بدانند دل مردم ایران مملو از نفرت به آمریکا و اسرائیل است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار