مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: استان قم 4 هزار و 500 نفر ناشنوا دارد که از خدمات بهزیستی بهره می گیرند.
کد خبر: ۵۶۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۹ 17 February 2018

 به گزارش تابناک قم، دکتر رضا سلیقه در آئین اختتامیه اولین مسابقه قرآنی ویژه ناشنوایان که در مرکز فرهنگ معلولین وابسته به دفتر آیت الله سیستانی برگزار شد عنوان کرد: یکی از نیازهای مهم جامعه معلولین ارائه خدمات معنوی و فرهنگی و دینی در کنار خدمات مادی و حمایتی می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: در جهت ارتقای سطح بینش و آگاهی و توجه به ابعاد معنوی باید برنامه‎های فرهنگی و قرآنی در بین معلولان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر استان قم 4 هزار و 500 نفر ناشنوا دارد که از خدمات بهزیستی بهره می گیرند ؛ ناشنوایی از آن دسته معلولیت هایی است که در یک سالگی نوزاد می توان درمان کرد.

سلیقه بیان کرد: حمایت های مادی و فرهنگی برای ناشنوایان امری مهم است یکی از سخت ترین و حادترین و شدیدترین معلولیت ها ناشنوایی می باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی نتواند با همنوع خود ارتباط برقرار کند در دنیای تاریکی به سر می برد از این رو وظیفه همه دستگاههای حمایتی این است که آموزش و مهارت و مسائل دینی و فرهنگی را در اختیارشان قرار دهند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: بسیاری از معلولیت ها ریشه ژنتیکی داشته و قابل پیشگیری است اجازه ندهیم در خانواده ای که یک کودک معلول وجود دارد کودک بعدی نیز معلول متولد شود.

وی اظهار داشت: 50 درصد از بیماری های ژنتیکی و معلولیت ها در جامعه قابل کنترل است در این راستا مشاوره های رایگان انجام می شود.

سلیقه بیان کرد: سالیانه 24 هزار کودک در قم به دنیا می آید که در این میان 40 نفر ناشنوا و کم ناشنوا هستند و این بیماری زیر یک ماه قابل درمان است خوشبختانه تاکنون 95 درصد از این کودکان دارای اختلال ناشنوایی بهبود یافته اند.

وی ادامه داد: باید زیرساختهای لازم برای افراد ناشنوا فراهم شود تا فرد ناشنوا بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند و نیازهای خود را بگوید.

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان کرد: زبان اشاره برای ایجاد ارتباط اهمیت زیادی دارد و آموزش زبان اشاره در جامعه امری ضروری است در این باره جمعی از طلاب در قم در موسسه ای زبان اشاره را گسترش می دهند تا نیازهای اولیه فرد منتقل شود.

وی اظهار داشت: سلامت معنوی و جسمی در کنار هم مهم است در این باره دفتر آیت الله سیستانی خدمات خوبی را به معلولان ارائه می نماید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار