در نشست با وزیر ارتباطات مطرح شد:
از جمله مطالبات اعضای جامعه مدرسین از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تهیه زیرساخت‌های آن در اسرع وقت و قرار دادن بودجه کافی برای شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان‌های داخلی بود. وزیر ارتباطات: فناوری باعث تغییر فرهنگ می شود هر چند این مسئله شاید خیلی محسوس نباشد.
کد خبر: ۵۶۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۰ 17 February 2018

به گزارش تابناک قم، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که روز جمعه وارد شهر مقدس قم شد، همراه با استاندار، در جلسه اعضای جامعه مدرسین قم حضور یافت.

وی در این جلسه با ابلاغ سلام رئیس جمهور به اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: معتقدیم شان جمهوری اسلامی باید در فضای مجازی هم مانند فضای حقیقی حفظ شود و از آن به عنوان یک فرصت برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم.

آذری جهرمی افزود: فناوری باعث تغییر فرهنگ می شود هر چند این مسئله شاید خیلی محسوس نباشد.

وی ادامه داد: این تغبیرات چالش‌های زیادی ایجاد می‌کند که از آن جمله، چالش در حاکمیت است و غرب برنامه‌ریزی سنگینی در این زمینه انجام داده است و همه ما نگران شبکه‌های اجتماعی آینده هستیم بنابراین باید با نظر در داشته های خود، در این زمینه فکری اساسی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد: کلید همه این مشکلات در خلاقیت ما است؛ ما در تمام دنیا حرف برای گفتن داریم و این می تواند یک فرصت باشد بنابراین ما به دنبال همدلی بیشتر بوده و همکاری بسیار خوبی بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شورای فضای مجازی ایجاد کرده ایم.

در این جلسه آیت الله حسینی بوشهری، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به سخنان رهبر معظم انقلاب که فضای مجازی را قتلگاه جوانان دانسته اند اشاره و تاکید کرد: هیچ کدام از اعضا جامعه مدرسین با فضای مجازی و شبکه اجتماعی مخالف نیستند.

وی تصریح کرد: ما فضای مجازی را یک فرصت می دانیم اما در شرایط فعلی آنچه بیشتر از هر چیز مشاهده می شود تهدیدات امنیتی و اخلاقی آن است.

بنابر این گزارش در ادامه این جلسه اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان دغدغه هایی نظیر ورود دشمن به خانه‌ها از طریق فضای مجازی، تذکر جدی نسبت به مضرات فضای مجازی و مطالباتی از جمله راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تهیه زیرساخت‌های آن در اسرع وقت، عدم مسامحه با توهین به مقدسات در فضای مجازی، قرار دادن بودجه کافی برای شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان‌های داخلی را مطرح کردند و توجه ویژه به موارد مذکور را خواستار شدند.

محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب در ادامه سفر یک روز خود به قم حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) را زیارت و نماز مغرب و عشاء را در این مکان مقدس اقامه کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار