رئیس اداره اسلام شناسی دانشگاه جامع ملی هند:
رئیس اداره اسلام شناسی دانشگاه جامع ملی اسلامی هند با بیان اینکه مشکل ما این است که با توده‌های مردم صحبت نمی‌کنیم، گفت: مردم را نیز باید بیدار کنیم تا همه مسلمانان متحد شوند.
کد خبر: ۵۶۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ 17 February 2018

به گزارش تابناک قم، دکتر محمد اسحاق ظهر شنبه در دیدار جمعی از استادان کشور هندوستان با آیت الله العظمی نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: این افتخار است که در اینجا هستیم و با شما دیدار و گفت‌وگو می‌کنم.

وی ادامه داد: من مفتخرم به نمایندگی از دو دپارتمان دانشگاه اسلامی یکی دانشگاه جامع ملی اسلامی هند و دیگری دانشگاه ذاکر حسین در خدمت شما هستم.

رئیس اداره اسلام شناسی دانشگاه جامع ملی اسلامی هند، بیان کرد: دانشگاه جامع ملی اسلامی ۹۳ سال پیش تأسیس شد و این دانشگاه، مرکزی و مورد توجه پارلمان قرار دارد.

وی عنوان کرد: از ابتدا در این دانشگاه رشته مطالعات اسلامی بوده است و ما در این مرکز اساتید ممتاز در حوزه مطالعات اسلامی داریم .

محمد اسحاق با بیان اینکه در تدریس تمرکز ما بیشتر بر حوزه تاریخی است، گفت: فقط بر یک فرقه خاص تمرکز نداریم؛ توسعه علوم اسلامی را تدریس داریم. فلسفه اسلامی، اسلام در هند، ایران در دوره صفویه مورد توجه ما در این دانشگاه است.

توجه ویژه به بحث فرهنگ داریم

وی با بیان این که ما به بحث فرهنگ توجه ویژه داریم، افزود: دانشجویان فارغ التحصیل ۶۰۰ نفر هستند و درحال حاضر ۶۰ دانشجوی دکتری و ۳۵۰ تا ۴۰۰ دانشجوی دکتری پژوهشی و ۴۰ هیئت علمی داریم.

رئیس اداره اسلام شناسی دانشگاه جامع ملی اسلامی هند عنوان کرد: در کنار تدریس کنفرانس‌های مهم برگزار می‌کنیم و یکی از این کنفرانس‌های ماه مارس با همکاری جامعه المصطفی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: من هم می‌بینم کفر همه جا را فراگرفته و مسلمانان باید متحد و امت واحده شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار