در جلسه کارگروه اشتغال استان قم بر ورود به عرصه‌های جدید کارآفرینی در سه محور گردشگری سلامت، انرژی‌های تجدید پذیر و آی تی تأکید شد.
کد خبر: ۵۶۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۲ 18 February 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه اشتغال استان به ریاست مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم و با حضور مدیران مختلف دستگاه‌های استانی و جمعی از فعالان عرصه‌های گوناگون اقتصادی قم در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به طرح اشتغال خانگی اظهار داشت: 300 میلیون تومان برای طرح اشتغال خانگی در سازمان بهزیستی قم در نظر گرفته‌شده بود که در قالب طرح‌های 10 میلیونی به بانک‌های عامل استان معرفی‌شده‌اند.

رضا سلیقه با بیان مجموع اعتبارات سازمان بهزیستی استان در طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی افزود: درمجموع بالغ‌بر 9 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبارات استانی سازمان بهزیستی استان قم در بخش ایجاد اشتغال بودند که تاکنون از این میزان 51 درصد پرداختی اتفاق افتاده و 49 درصد نیز در صف پرداخت قرار دارند.

وی معرفی طرح‌های اشتغال‌زایی در سازمان بهزیستی قم به بانک‌ها را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: سازمان بهزیستی در مجموع 104 درصد طرح اشتغال‌زایی به بانک‌های عامل استان معرفی کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم نیز در این جلسه با تأکید بر روند مناسب پرداخت تسهیلات در یک ماه گذشته ابراز کرد: در یک ماه گذشته 250 فقره پرداخت تسهیلات در معرفی‌شدگان کمیته امداد به بانک‌ها صورت گرفته است که نسبت به ماه‌های گذشته روندی قابل قبولی بوده است.
اکبر میرشکار ادامه داد: درمجموع از میزان کل معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بالغ‌بر 48 درصد تحقق پیداکرده است که امید می‌رود تا پایان سال وضعیت بهتر شود.

ظرفیت بالای ایجاد اشتغال استان قم در زمینهٔ کارآفرینی

نماینده کانون کارآفرینی استان قم نیز در این جلسه تأکید کرد: نگاه به بخش‌های جدید اشتغال اولویت مهم کانون کارآفرینی در استان است و بخش‌های سنتی در این زمینه جایگاه قابل‌توجهی ندارد، بخش سلامت انرژی‌های پاک و تجدید پذیر و بخش آی تی ازجمله مهم‌ترین بخش‌ها در مسئله کارآفرینی در استان قم است.

بیگدلی تصریح کرد: بخش انرژی ازجمله بخش‌هایی بوده که می‌تواند زمینه کارآفرینی از آن استفاده‌های درستی کرد، چراکه با 600 میلیون تومان سرمایه و اعتبار می‌تواند اشتغال‌های پایداری در بخش برق و انرژی بر مبنای کارآفرینی ایجاد کرد.

وی با بیان مختصات قابل‌توجه مبحث کارآفرینی در ایجاد اشتغال پایدار تأکید کرد: به‌صورت متوسط با هر یک میلیارد تومان در بخش صنعت برای 25 نفر شغل ایجاد می‌شود درحالی‌که میانگین این مقدار ایجاد شغل بدون در نظر گرفتن اصول و مبانی کارآفرینی ارقامی به‌مراتب بالاتری است.

نماینده کانون کارآفرینی استان قم عنوان کرد: باید اشتغال تخصصی درزمینهٔ کارآفرینی صورت بگیرد، انرژی‌های نو و تجدید پذیر، بخش گردشگری سلامت، و آی تی سه محوری است که می‌توان درآمدهای زایی های بسیار زیادی در آن‌ها برای استان قم به وجود آورد.

نماینده انجمن تخصصی برق و الکترونیک نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: برای تولید هر 100 کیلووات برق 7 شغل ایجاد می‌شود و ازنظر مقیاس‌های پدافندی نیز امری مطلوب و موردپسند است.

هاشمی خاطرنشان کرد: تمام افراد ساکن روستا می‌توانند درزمینهٔ انرژی‌های تجدید پذیر در مزرعه‌های انرژی سرمایه‌گذاری کنند، درآمدهای مستمر و تولید نیاز برقی استان ازجمله اموری بوده که می‌تواند توجیه‌گر استفاده از انرژی‌های نو و تجدید پذیر در استان قم باشد.

وی ادامه داد: تاکنون 16 نیروگاه تولید برق در استان قم وارد مدار شده که این تعداد می‌تواند به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.

موفقیت سرمایه‌گذاری مستلزم نگاه‌های فرا بخشی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز بابیان راه‌اندازی نیروگاه جدید تولید برق در استان قم عنوان کرد: در مبحث نیروگاه‌های برق اتفاقات خوبی در استان در حال شکل‌گیری بوده، نیروگاه جدید تولید برق با ظرفیت تولید 500 کیلووات برق به‌زودی در استان قم رسماً راه‌اندازی می‌شود که حاصل تعامل مثال‌زدنی دستگاه‌های استانی مرتبط بوده است.

مهرداد غضنفری تأکید کرد: باید از طرح‌ها و کارهای نو درزمینهٔ کارآفرینی استفاده و استقبال کرد چراکه اگر در این زمینه عقب بمانیم نمی‌توانیم با سرعت پیشرفت تکنولوژی با دنیا مقابله کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار