در جلسه کارگروه اشتغال استان قم مطرح شد
در جلسه کارگروه اشتغال استان قم بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان تاکید شد.
کد خبر: ۵۶۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۷ 18 February 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه اشتغال استان قم شامگاه شنبه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

مصطفی کاویانی در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت اجرای طرح کارورزی در استان قم اظهار کرد: سهمیه استان در این طرح هزار و 755 نفر بود، اما تاکنون تنها 215 قرارداد منعقد شده است، درصد تحقق این طرح در استان قم تاکنون 12.5 درصد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ادامه داد: افراد کارورز مشمول قانون کار نیستند و نباید واحدهای پذیرنده نگرانی در زمینه شکایت کارورزان از آن‌ها داشته باشند.

مهرداد غضنفری در بخش دیگری از جلسه با اشاره به ضرورت پرداخت تسهیلات طرح مشاغل خانگی در استان قم اظهار کرد: باید بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات در استان قم تسریع کنند تا تمام تسهیلات تخصیصی طرح مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم ادامه داد: اولویت در سال 96 تقویت بخش تولید و اشتغال است، بیکاری زمینه ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، البته اشتغال مفید در سایه تولید ایجاد می‌شود و تا زمانی که به دنبال سرمایه گذاری نباشیم، تولید به وجود نمی‌آید، باید مسیر سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی تسهیل کنیم.

سجاد چهرگانی، سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم در ادامه این جلسه گفت: دولت به دنبال این است که تا پایان امسال، بخشی از تسهیلات اشتغال روستایی در مناطق روستایی استان قم پرداخت شود.

رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم در بخش دیگری در خصوص همکاری بانک‌های استان در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان این سازمان اظهار کرد: برخی از این بانک‌های استان قم در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال همکاری نکردند، این بانک‌ها، بیشتر بانک‌های خصوصی بودند.

علیرضا هاشمی مدیر انجمن برق و الکترونیک استان قم در بخش پایانی جلسه خاطرنشان کرد: تولید برق از طریق انرژی خورشیدی به گونه ای است که همه افراد در منازل خودشان توان این را دارند که با سرمایه گذاری کمی این کار را انجام بدهند، با کمترین سرمایه گذاری امکان تولید برق خورشیدی و درآمدزایی مستمر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار