مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: سوهان راه خود را به عنوان یک صنعت شکوفا در داخل و خارج کشور پیدا کرده است و امیدواریم با حمایت‌های لازم این صنعت بتواند در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۵۶۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 18 February 2018

به گزارش تابناک قم،امیر طیبی‌نژاد بیان کرد: زمانی که برای یک کالا تقاضا وجود داشته باشد می‌توانیم آن کالا را به سمت قیمت تمام سوق بدهیم و امروزه توانستیم قیمت سوهان قم را با حمایت مسئولان استان شناور کرده و کیفیت آن‌ را افزایش دهیم.

وی با اشاره به صادرات 2 میلیون دلاری سوهان قم در سال، افزود: تبلیغات و بسته بندی مناسب تاثیر بسیار زیادی در استقبال مردم از یک کالا دارد و در صورتی که بتوانیم در این 2 عرصه اقدام های مطلوبی انجام دهیم میزان صادرات بسیار بیش از این خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: صنعت سوهان قم با برنامه توسعه‌ای که در نظر گرفته است یک افق بسیار روشن را پیش رو دارد و برخلاف مشکلاتی که در بخشی از صنایع وجود دارد سوهان قم از این مشکلات دور است.

وی با بیان این که سوهان مانند فرش ابریشم قم می‌تواند نشان تجاری خود را در جهان ثابت کند گفت: ثبت نشان تجاری ملی، ارتقای یک ساله مدت زمان ماندگاری و صادرات سوهان قم ازجمله اقدام های مطلوبی است که در یک ساله گذشته انجام شده است.

وی اضافه کرد: ارتقای کیفیت سوهان و پایین آوردن قیمت تمام‌شده آن به منظور افزایش رقابت پذیری این محصول در بازارهای داخلی و بین المللی در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است. 

اتحادیه صنفی سوهان و حلوای قم 800 عضو دارای پروانه کسب دارد، این صنعت با اشتغالزایی برای چهار هزار تن به صورت مستقیم و 10 هزار تن به صورت غیر مستقیم سهم عمده ای در اشتغال استان قم دارد.

میزان تولید این محصول در استان قم سالانه حدود 20 هزار تن بوده و میزان صادرات این کالا 2 میلیون دلار در سال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار