همزمان با ایام فاطمیه؛
مسئول اجرایی نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم(ع)، اصلی‌ترین هدف این نمایشگاه را آشنایی با معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: هر شب حدود هزار و ۷۰۰ هزار نفر از این مکان بازدید می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 18 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمد روحانی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم که فعالیت خود را با ایام عزای حضرت فاطمه زهرا(س) در قم آغاز کرده تا اول اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه فرهنگی و هنری به همت هیئت محبین حضرت زهرا(س) هفدهمین سالی است که برگزار می‌شود، گفت: طلبه‌های سطوح عالی حوزه علمیه و دانشجویان برجسته در این هیئت با خلق نوآوری و خلاقیت‌هایی برای نشان دادن تاریخ اسلام و تبیین معارف اهل بیت(ع) به مردم تلاش می‌کنند.

مسئول اجرایی هفدهمین نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم با اشاره به اینکه این نمایشگاه هرسال گسترش می‌یابد و ایده‌های جدید را به کار می‌گیرند، افزود: در نمایشگاه امسال تنها به روایت صحنه‌ها اکتفا نکرده و به سراغ اجرا نیز رفته‌ایم.

تشکیل بیش از ۱۵ کارگروه برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه

وی با بیان اینکه از پتانسیل تئاتر استفاده کردیم و امسال بیش از ۱۵ کارگروه برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه تشکیل شد، عنوان کرد: در نمایشگاه بازدیدکنندگان بعد از اجرا و روایت ماجرای غدیر خم نمایش و روایت شهادت حضرت رسول اکرم(ص) و سپس رخدادهای سقیفه و کوچه‌های بنی‌هاشم را شاهد خواهند بود.

 روحانی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاهی با این برنامه‌ها در کشور بی‌نظیر است، افزود: هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۳ میزبان مراجعه‌کنندگان هستیم که در این مدت حدود ۱۷ مرتبه نمایش‌ها توسط هنرمندان اجرا می‌شوند.

وی نمایش خانه حضرت زهرا(س) و تشییع نمادین حضرت و قبرستان بقیع را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه برشمرد و ابراز داشت: بازدیدکنندگان در نهایت به غرفه مهدویت و مسائل روز ختم می‌شوند.

مسئول اجرایی هفدهمین نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم، قسمت فرهنگی نمایشگاه را از مهم‌ترین بخش‌ها دانست و گفت: یادمان شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم، سینما کتاب برای اولین بار، غرفه ارائه محصولات فرهنگی، غرفه خوشنویسی، عکس یادگاری، غرفه حجاب و مشاوره طب اسلامی و سنتی از این موارد است.

وی با بیان اینکه دو ماه کار تحقیقاتی برای برگزاری این نمایشگاه انجام شده و حدود ۱۲۰ نیروی انسانی مشغول فعالت‌ هستند، مطرح کرد: بسیاری از مراجع، علما و بزرگان این نمایشگاه را تأیید کرده و برای بازدید حضور یافته‌اند.
نمایشگاه کاملاً مردمی برگزار می‌شود

روحانی، اصلی‌ترین هدف این تیم برای اجرای نمایشگاه را معرفت افزایی و آشنایی با معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: به صورت میانگین هر شب حدود هزار و ۷۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۳۰ هزار نفر بازدید کننده داشتیم، ادامه داد: این نمایشگاه با همه ارتباط خوبی که با سایر دستگاه‌ها دارد اما کاملاً مردمی برگزار می‌شود.

افق دید ما ایجاد موزه تاریخ شناسی اسلامی است

مسئول اجرایی هفدهمین نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم، افزود: افق دید ما در آینده طی سال‌های آینده ایجاد یک موزه تاریخ شناسی اسلامی است و توان این را خواهیم داشت که موزه دائمی و ملی را در استان قم احداث کنیم.
روحانی تصریح کرد: از الزامات ما در برگزاری نمایشگاه توجه به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با حفظ وحدت است.

 قم پایگاه تئاتر دینی است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم نیز در این جلسه گفت: این‌گونه برنامه‌ها برای استمرار به حمایت مسئولین نیاز دارد و همه باید برای اجرا چنین مراسم‌های دینی دست به دست هم دهیم.

اصغر نوبخت با بیان اینکه قم را پایگاه تئاتر دینی اعلام کرده‌اند، افزود: بعد از دو بار افتتاح تالار بزرگ شهر اکنون با نمایش تئاتر خورشید کاروان و تئاتر حنانه رسماً به بهره‌برداری رسید و امیدواریم در سال آتی با نمایش‌های بیشتر بتوانیم پایگاه نمایش دینی را مستقر نماییم.

وی در خصوص هفدهمین نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم، اظهار داشت: این نمایشگاه بازدیدکنندگان غیر بومی هم دارد و برای تمام بازدیدکنندگان هر شب یک گروه نمایشی در ۱۷ سانس نمایش اجرا می‌کنند که کار مشکلی است.
هادی افضلی‌نژاد هم در این نشست در سخنانی، گفت: در این نمایشگاه گروه چاووش به اجرای نمایش می‌پردازند.

وی با بیان اینکه کار را با ۱۷ نفر شروع کردیم و متن‌ها در یک کار گروهی نوشته شد، عنوان کرد: بسیاری جهل مردم با حضور در این نمایشگاه‌ها و با هنرهای تجسمی و تئاتر برطرف می‌شود.

کاردان اثر، اظهار کرد: بهتر است این گروه برای برگزاری نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم(ع) مکان ثابتی در اختیار داشته باشند که برای این منظور به کمک مردم و خیرین نیازمند است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار