نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛
حجت الاسلام ذوالنورگفت:توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امدادبسیار مهم است چراکه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 18 February 2018

به گزارش تابناک قم؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه پیشگیری بهتراز درمان است،گفت:کمیته امداد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از افزایش فقر در جامعه حرکت‌های مطلوبی انجام داده است.

وی با تأکید بر اینکه مددجویان کمیته امداد نباید تفاوتی میان خود و عموم مردم احساس کنند افزود: اقدام کمیته امداد در بیمه سلامت مددجویان قابل‌تقدیر است.

 ذوالنور نقش کمیته امداد را در جلوگیری از افزایش طلاق در خانواده‌های تحت حمایت بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: اکنون با استفاده از ظرفیت کمیته امداد از طلاق در خانواده‌ها جلوگیری می‌شود درحالی‌که درگذشته نهادهای حمایتی کمتر در این عرصه فعالیت داشتند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت:اکنون جامعه ازنظر عاطفی آسیب‌دیده و با تهدیدهای مختلفی روبرو است و به هر میزانی که جلو می‌رویم با تخریب باورهای دینی، اعتقادی و فرهنگی، ملی و سنتی روبرو می‌شویم به همین علت رنگ احساس، عاطفه و مروت نیز کمتر و نیازهای عاطفی مردم به یکدیگر بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال فرزندان سبب دوری آن‌ها از پدر و مادرهای سالمند می‌شود،گفت:طرح ازدواج سالمندان طرح بسیار خوبی است و اگر ارتباط میان سالمندان برقرار شود و این افراد به ازدواج مجدد برسند مشکلات و بیماری‌های ناشی از تنهایی و افسردگی رفع می‌شود.

ذوالنور با قدردانی از اینکه برخی از طرح‌های کمیته امداد به‌عنوان نمونه از استان قم شروع‌شده است عنوان کرد: توقع این است که به‌عنوان اولویت برخی از کارها در قم دنبال شود و خیر و برکات این شهر به دیگر شهرها نیز برسد همان‌طور که در انقلاب و بسیاری از مباحث دینی مردم قم برای مردم دیگر شهرها اسوه و الگو بوده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:طرح مددکاری اسلامی را در کل کشور خصوصاً استان‌های دارای حوزه علمیه اجرا کنید و در استان‌هایی هم که به تعداد نیاز روحانی ندارند می‌توان از نیروهای ارزشی و علاقه‌مند استفاده کرد.

وی بابیان اینکه توانمندسازی مددجویان در ابعاد مختلف زندگی یک کار جدید است، تأکید کرد: این کار به‌صورت جدی در کشور دنبال شود.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه کمیته امداد راه رسیدن به اشتغال را به خانواده‌ها آموزش می‌دهدبیان کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد بسیار مهم است چراکه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار