معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم از احداث ۲ پارک آموزش ترافیک برای دانش‌آموزان در شهر قم خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 18 February 2018

به گزارش تابناک قم ،عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت ضرورت ارتقای فرهنگ ترافیکی اظهار داشت: باید در کنار افزایش حمل‌ونقل عمومی، توسعه معابر و ساماندهی ترافیک شهر مباحث فرهنگی را در بین مردم و به‌ویژه کودکان و دانش آموزان ارتقا دهیم.

وی درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی پارک‌های آموزش ترافیک برای دانش آموزان ابراز کرد: معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک برای سال 97 برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری انجام داده است تا طرح ایجاد دو پارک آموزش ترافیک در دو نقطه از بوستان‌های سطح شهر جانمایی و آماده‌سازی گردد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: پس از ایجاد این پارک‌های آموزشی رایزنی‌ها و تعاملاتی با آموزش‌وپرورش نیز خواهیم داشت تا دانش آموزان مدارس مختلف سطح شهر قم از آن‌ها بازدید و از امکانات آموزشی آن جهت بالا بردن دانش اجتماعی و فرهنگ ترافیکی جامعه استفاده کنند.

وی با اشاره به توسعه روزافزون شهر قم و بالا بودن سرعت توسعه این شهر نسبت به سایر کلان‌شهرهای کشور تصریح کرد: وضعیت شهر قم با همکاری خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و با فرهنگ‌سازی مناسب در نسل‌های بعدی، در آینده هم در بحث آلودگی هوا و هم سایر معضلات کلان‌شهرها مانند ترافیک شرایط بهتری پیدا کند.

ذاکریان اهمیت فرهنگ‌سازی ترافیکی در شهر قم را مدنظر قرار داد و عنوان کرد: متأسفانه مسائل ترافیکی در شهر به‌ویژه توسط موتورسواران رعایت نمی‌شود و حجم زیادی از بی‌قانونی‌ها، تخلفات و تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌سواران است که باید در این زمینه دستگاه‌های استانی ورود کرده و اقدامات فرهنگی انجام دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار