تاكيد استاندار بر جديت مسئولان براي اقدامات پيشگيرانه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مشاهده نشدن مورد ابتلاي انساني به آنفولانزاي پرندگان در قم خبر داد. اگرچه هنوز مورد ابتلاي انساني به اين نوع از آنفولانزا در قم مشاهده نشده است، ولي مسئولان دستگاه‌هاي مختلف بايستي با هم پوشاني لازم، اقدامات پيشگيرانه را انجام دهند.
کد خبر: ۵۶۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 19 February 2018

 به گزارش تابناک قم، رئيس دانشگاه علوم پزشكي قم در جلسه ستاد آنفولانزاي فوق حاد پرندگان استان گفت: ابتلاي انساني به آنفولانزاي پرندگان در قم مشاهده نشده است.

دکتر ایرانی‌خواه در اين جلسه ضمن بيان گزارشي از اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشكي در بحث آنفولانزاي پرندگان گفت: در حال حاضر در زمينه آنفولانزاي پرندگان راهي جز معدوم سازي طيور نداريم.

ابتلای انسانی به آنفولانزای پرندگان در قم مشاهده نشده است

وي با بيان اينكه اقدامات پيشگيرانه در استان قم در راستاي جلوگيري از شيوع آنفولانزا صورت گرفته است افزود: تلاش كرده ايم كه ارائه آموزش ها و آگاهي رساني به اندازه كافي باشد تا از تشنج در جامعه جلوگيري شود.

دکتر ايراني خواه خاطرنشان كرد: تاكنون هیچ موردي در رابطه با شيوع آنفولانزاي پرندگان در بين شهروندان قمي مشاهده نشده است.

تاكيد استاندار بر جديت مسئولان براي اقدامات پيشگيرانه

سيد مهدي صادقي استاندار قم نیز در این جلسه طي سخناني با بيان اينكه خطر آنفولانزاي پرندگان نبايد ناديده گرفته شود گفت: اگرچه هنوز مورد ابتلاي انساني به اين نوع از آنفولانزا در قم مشاهده نشده است، ولي مسئولان دستگاه‌هاي مختلف بايستي با هم پوشاني لازم، اقدامات پيشگيرانه را انجام دهند.

وی همچنین ارائه آگاهی های لازم به مردم در راستای پیشگیری از هرگونه بیماری واگیردار را خواستار شد و گفت: این اطلاع رسانی نباید منتج به احساس ناامنی در جامعه شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: آمادگی مستمر در سازمان ها و دستگاه های متولی جهت مقابله با انواع بیماریها باید صورت بگیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار