رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به دلیل فعالیت واحدهای صنعتی زیرمجموعه صنعت خودروسازی و ظرفیت های مختلف، آمادگی کامل برای استقرار این صنعت مادر و اشتغالزا در قم وجود دارد.
کد خبر: ۵۶۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 19 February 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی تاکید کرد: فعالیت واحدهای قطعه سازی یکی از مهمترین ظرفیت های استان قم برای حضور خودروسازان است، چراکه صنایع خودروسازی در چرخه تولید خود وابستگی کاملی به این صنعت دارند.

وی بیان کرد: همچنین زیرساخت های موجود در شهرک های صنعتی استان قم به خصوص شهرک صنعتی محمود آباد هم از نظر فنی و هم از لحاظ فیزیکی، بهترین موقعیت را برای فعالیت صنایع خودروسازی دارد.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی محمود آباد در آزادراه قم - تهران قرار دارد و این مسیر بهترین راه دسترسی به شبکه اصلی ارتباطی کشور و مهمترین بازارهای ایران است.

سیجانی گفت: حمایت مسئولان استان قم از سرمایه گذاران و قراردادن بسته های تشویقی برای حضور آنان در این استان نیز از جمله عواملی است که بر جذابیت حضور خودروسازان در قم افزوده است.

وی افزود: هم اکنون واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی خودروسازی همچون واحد صنعتی مبدل کاتالیست خودرو که در زمینه تولید مبدل های کاتالیستی با استاندارد یورو پنج فعالیت می کند، در استان قم دایر هستند و می توان این چرخه را با ایجاد صنایع پایین دستی خودروسازی تکمیل و در نهایت صنعت مادر خودرو سازی را در قم دایر کرد.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان حوزه صنعت، استقرار صنایع خودرو در قم توجیه اقتصادی دارد و سرمایه گذاران این بخش با اطمینان خاطر از سوددهی سرمایه خود می توانند در این استان فعالیت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: امروز صنعت قم با بهره گیری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی به سمت ایجاد واحدهای صنعتی دانش بنیان پیش می رود و استقرار صنایع خودروسازی می تواند موجب پویایی هرچه بیشتر حرکت های علمی در حوزه صنعت قم شود.

وی بیان کرد: نیروی انسانی کارآمد و ماهر یکی از ضروری ترین عرصه های فعالیت واحدهای صنعتی مادر همچون صنعت خودروسازی است که خوشبختانه استان قم در این زمینه نیز توانمند است و خودروسازان می توانند از این ظرفیت نیز به خوبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای حضور صنایع خودروسازی در قم استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است که با استفاده از موقعیت این منطقه می توانند محصول های تولید شده خود را با شرایط ویژه به بازارهای بین المللی صادر کنند.

هم اکنون در قم 2 هزار و 390 واحد صنعتی دارای پرونده وجود دارد؛ همچنین 53 هزار و 800 تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

شهرک صنعتی محمود آباد قم با مساحتی بالغ بر 700 هکتار در کیلومتر 18 آزادراه قم - تهران قرار گرفته و از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، تلفن، گاز و راه های ارتباطی مناسب برای حضور صنایع مادر و تخصصی همچون صنعت خودروسازی، برخوردار است.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری شهر قم، به عنوان مهم ترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران است و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار