پیشکسوت رشته پرورش اندام قم:
یک پیشکسوت رشته پرورش اندام گفت: امروز به شدت نیازمند حاکمیت شایسته سالاری درهمه ابعاد ورزش قم هستیم، پیشکسوتان نباید به دلیل انتقاد از ورزش و هیات ها، دور شوند، بلکه ضروری است تا دست در دست هم، ورزش استان را آباد و به آن سامان دهیم.
کد خبر: ۵۶۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 19 February 2018

به گزارش تابناک قم، محسن آفرین خاطرنشان کرد:باید چتر حمایتی مدیران ورزش قم بر روی همه رشته ها و هیات های ورزشی گسترانده شود تا ورزشکاران به حاشیه رانده نشوند، امروز در برخی رشته ها مانند پرورش اندام از نظر استقبال جوانان نسبت به گذشته عقب تر هستیم و راهکار اصلی نیز حذف خصوصی سازی و پرداخت یارانه به ورزشکاران مستحق است.

وی بااشاره به اینکه خصوصی سازی درورزش تاکنون پاسخ عکس داده و به ضرر ورزش است، گفت: نتیجه خصوصی سازی در ورزش این است که اگر یک جوان بخواهد در یک مسابقه شرکت کند باید یک میلیون ریال و در صورت شرکت در دو رشته، 2 میلیون ریال پرداخت کند.

وی اظهار داشت: در ورزش برای سالن تمرین ورزشکاران نیز باید باشگاه ها و هیات ها پول بپردازند که این امر نگاه حمایتی مسئولان را می طلبد، روند فوق با توجه به وضعیت اقتصادی ، بسیاری از مردم را از ورزش دور می کند.

آفرین که حدود20 سال در رشته پرورش اندام قم فعالیت دارد، گفت: یکی از علتهای ناهنجاری ورزشی قم، حمایت نکردن مسئولان از برنامه های جذب جوانان است ، درحالی که اگر ما در ورزش هزینه کنیم بسیاری از هزینه های درمان ومعضلات دیگر مانند اعتیاد، کاهش پیدا می کند.

وی ادامه داد: چه اشکال دارد که مسئولان وام های کم بهره ای را در اختیار ورزشکاران قرار دهند تا بتوانند تجهیزات ورزشی مورد نیاز خود را تامین کنند، ما شاید چند رشته محدود در کشور داریم که درآمد بازیکنان در آن خوب باشد، ولی سایر رشته ها وضعیت مالی بسیار ضعیفی دارند.

نائب رئیس سابق هیات پرورش اندام استان قم گفت: یکی از دلایلی که برخی جوانان ما به سمت قهوه خانه های سنتی کشیده می شوند، نبود فضای مناسب ورزشی است و اگر ما برای این افراد برنامه داشته باشیم به صورت قطعی به سمت ورزش کشیده می شوند.

آفرین اظهار داشت: اگر بخواهیم یک مسابقه قهرمانی استانی برگزار کنیم باید از ورزشکاران پول دریافت کنیم که این خود یک مشکل و چالش بزرگ برای جذب جوانان به سمت ورزش است، و انگیزه آنان را از حضور در مسابقات از بین می برد.

وی همچنین از چالش های دیگر ورزش قم را آغاز بنگاه داری توسط نهادها دانست وگفت: برخی ارگان ها و نهادها با دایر کردن باشگاه و سالن ورزشی، از دیگران پول می گیرند و در نتیجه هیات های ورزشی به حاشیه رانده می شوند.

هم اکنون حدود 10 هزار ورزشکار بیمه شده در 114 باشگاه در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلفتینگ در قم فعالیت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار