آیت الله حسینی بوشهری گفت:از تمام دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه به ویژه مدیرکل ارشاد استان قم کمال تقدیر و تشکر را دارم.
کد خبر: ۵۶۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 19 February 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب دین با اشاره به ایام سوگواری حضرت زهرا(س)،گفت: از تمام دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه به ویژه مدیرکل ارشاد استان قم کمال تقدیر و تشکر را دارم.

امام جمعه قم سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سبب ایجاد رغبت در میان مردم و نسل جوان شده که امید است این مهم به صورت مکرر و با دقت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کتاب نقش بسیار مهمی در ارتقا فرهنگ جامعه دارد، بیان کرد: هر جامعه ای که با کتاب و کتاب خوانی سرو کار دارد، آن جامعه، جامعه‌ای رشدیافته و بالنده است، متاسفانه در جامعه امروز ما موضوع کتاب خوانی و تعداد افراد کتاب خوان که با دقت و علاقه به این امر مشغول هستند، کم شده است.

وی کتاب را خوراک فکری نوجوانان و جوانان برشمرد و افزود: امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به عنوان مجموعه‌ای جذاب جوانان و نوجوانان را به سوی خود جلب کرده و که نیاز این نسل را اشباع کرده است.

وی یادآورشد: اقدامات بدیع و متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته در این غرفه‌ها قابل مشاهده است که بسیار ارزنده و فاخر بوده و در راستای برآورده شدن نیازهای کودکان، نوجوان و جوانان فراهم شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه توجه به رده سنی کودک و نوجوان مقوله‌ای دارای اهمیت است، ابراز کرد: کتاب بهترین وسیله آموزش و بهترین مونس برای کودک و نوجوان است که بحمدالله کتب گردآوری شده در این نمایشگاه از هرحیث مناسب است.

آیت الله حسینی بوشهری تلاش آموزش و پروش و خانواده‌ها را در افزایش مطالعه در جوانان و نوجوانان الزامی برشمرد و عنوان کرد: بازدید از این نمایشگاه فرصتی مناسب برای این مهم است،چرا که در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی برای کودکان و نوجوان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به وجود غرفه‌های متعدد در این نمایشگاه ادامه داد: براساس آنچه که بنده در بازدید از این نمایشگاه مشاهده کرده‌ام، نمایشگاه مذکور در مقایسه با سال‌های گذشته وضع مطلوب تری داشته و اقدامات صورت گرفته بسیار شایسته و قابل تقدیر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار