مدیرکل امور مالیاتی:
مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: سال گذشته مجموع درآمدهای این اداره کل از محل وصول مالیات ها، مبلغی بالغ بر پنج هزار و 120 میلیارد ریال بود که حدود 87 درصد سهم درآمدی استان، از این منبع تامین می شود.
کد خبر: ۵۶۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 19 February 2018

به گزارش تابناک قم، سهراب امدادی فرد افزود: درآمد مالیاتی این استان در سال گذشته به طور صد درصد محقق گردید و استان قم در این زمینه، در بین 10 استان برتر کشور قرار دارد.

وی با بیان این که در ارزیابی عملکرد سال گذشته دستگاه های دولتی استان قم، اداره کل امور مالیاتی قم، رتبه نخست را کسب نموده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جایگاه و فرهنگ مالیاتی در قم بسیار خوب است و مردم بر حسب احساس وظیفه در تامین درآمدهای استان و مشارکت در سازندگی، همکاری مناسبی با کارشناسان امور مالیاتی دارند.

وی گفت: مالیات مستقیم شامل مالیات کسبه، بازار، ارث، ملک، مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی، شرکت ها، تولیدکنندگان و مالیات غیرمستقیم نیز شامل درآمدهای مالیاتی از محل ارزش افزوده است.

امدادی فرد ابراز داشت: سه درصد از عوارض و درآمد مالیاتی حاصل از محل ارزش افزوده، سهم شهرداری ها، دهیاری ها و مناطق عشایری برای توسعه و عمران شهرها و روستاها و یک درصد از این درآمدها برای توسعه سلامت و بهداشت عمومی به صورت ماهانه به نهادهای متولی آن پرداخت می گردد.

به گفته وی، سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد ریال و از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه نیز حدود 800 میلیارد ریال از این منابع به شهرداری ها، دهیاری ها و مناطق عشایری قم پرداخت شده است.

حدود 53 هزار مودی مالیاتی در بخش هایی از جمله ارزش افزوده و شرکت ها در قم فعال هستند و این استان نیم درصد درآمد مالیاتی کل کشور را تامین می کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار