مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خبر داد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم باتاکید بر اینکه امدادگران نیازمند دعا و همراهی بزرگان دینی هستند، گفت: مراسم جشن توانمندسازی هزار و 300 خانواده عضو کمیته امداد در ماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۶۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 19 February 2018

به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار امشب در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به اینکه 20 هزار و 427 خانواده از خدمات کمیته امداد استان قم استفاده می‌کنند، اظهار کرد: 15 هزار و 313 خانواده علاوه بر سایر خدمات مختلف، ماهیانه مبلغی را به عنوان مستمری دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: اعضای مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم 35 هزار نفر هستند که سه درصد از جمعیت استان قم را تشکیل می‌دهند؛ 12 هزار نفر از آن‌ها سالمند بالای 60 سال و سه هزار نفر زن سرپرست خانواده هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با تاکید بر اینکه سه هزار و 900 دانش‌آموز، ‌770 دانشجو و طلبه، هزار و  110 یتم، هزار و 200 نفر بیمار صعب‌العلاج و سه هزار و 700 روستایی زیرپوشش این مجموعه هستند، عنوان کرد: طی این 10 ماه اخیر مردم قم 31 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کرده اند.

وی با اشاره به اینکه سرانه کمک‌های مردم قم به کمیته امداد نسبت به دیگر شهرهای کشور بالاتر است، مطرح کرد: یکی از نقاط شهر مقدس قم که مردم آن پایین‌ترین درآمدها را به خود اختصاص داده‌اند در راستای کمک به کمیته امداد رتبه نخست را دارد.

میرشکار از جمع‌آوری 10 میلیارد تومان صدقه، هفت میلیارد تومان کمک‌های مالی حامیان ویژه ایتام، 580 میلیون تومان زکات و 4.5 میلیارد تومان کمک‌های نقدی ویژه مسکن، جهیزیه و درمان یاد کرد و ادامه داد: پول‌های دریافتی از مردم با امانت‌داری کامل هزینه شده است و تاکنون بابت هزینه‌های کارکنان و تبلیغات کمیته امداد یک ریال هم از کمک‌های مردمی برداشت نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌های مردمی، دولت 33 میلیارد تومان به صورت مستمری به حساب مددجویان واریز کرده و 10 میلیارد تومان نیز بابت دارو و درمان این افراد هزینه شده است.

میرشکار با بیان اینکه 110 واحد مسکونی هر کدام با پرداخت 40 میلیون تومان بلاعوض برای مددجویان خریداری شده است، مطرح کرد: طی 10 ماه اخیر 690 نفر از دختران خانواده‌های عضو کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم ازدواج کرده و برای جهیزیه آن‌ها از سه تا پنچ میلیون کمک بلاعوض انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم خاطرنشان کرد: منزل 600 خانواده نیازمند در مجموع با پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات بازسازی یا ترمیم شده است.

وی با اشاره به اینکه 20 هزار خانواده در اسفندماه جاری بسته‌های معیشتی و بن خرید کالا را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: سه هزار و 300 خانواده وام قرض‌الحسنه یک تا پنج میلیون تومان بودن سود را دریافت کرده‌اند و 340 مورد وام قرض‌الحسنه برای اشتغال پرداخت شده است و 860 نفر نیز برای دریافت وام قرض‌الحسنه به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

میرشکار اضافه کرد: برای افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در حوزه فرهنگی نیز خدمات مطلوبی دنبال شده است؛ یک مجموعه ویژه خانم‌ها با حضور 30 نفر از بانوان کارمند راه‌اندازی شده است تا خدمات مختلف را به صورت ویژه به بانوان ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری هزار و 550 نفر به مشهد مقدس و 830 نفر به کربلا اعزام شده است، گفت: طلاب برادر و خواهر در قالب طرح رستگاری در منازل مددجویان حضور می‌یابند و برگزاری جلسات مختلف معرفتی و مذهبی را دنبال می‌کنند که طی 10 ماه گذشته هزار و 130 خانواده از این طرح استفاده کرده‌اند.

میرشکار طرح مددکاری اسلامی را یکی از طرح‌های موفق کمیته امداد قم دانست و عنوان کرد: در قالب این طرح ارتباط هر 20 خانواده را با یک طلبه برقرار کرده تا طلاب در منازل مددجویان حضور یابند و مشکلات مختلف آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند، در این طرح 460 زن مطلقه زیر 30 سال داریم که به دنبال ترک اعتیاد همسران و هدایت آن‌ها به سمت ازدواج مجدد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به اینکه امسال 20 اسفندماه در طرح مددکاری اسلامی ازدواج مجدد 40 خانواده رقم زده می‌شود، گفت: در حوزه ازدواج بانوان مطلقه آموزش و فرهنگ‌سازی را با مشارکت مساجد دنبال می‌کنیم تا افراد به سمت ازدواج مجدد و پایدار سوق یابند.

وی باتاکید بر اینکه امدادگران نیازمند دعا و همراهی بزرگان دینی هستند، عنوان کرد: مراسم جشن توانمندسازی هزار و 300 خانواده عضو کمیته امداد در ماه جاری برگزار می‌شود که امیدواریم شخصیت‌های دینی و مسئولان برجسته در این مراسم حضور یابند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار