در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم مطرح شد:
در سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم از راه‌اندازی صندوق پروژه برای تأمین مالی پروژه صحن شرقی حرم مطهر مخالفت به عمل آمد. همچنین لوایح اخذ مجوز پرداخت مبلغ 8 میلیارد ریال بابت هزینه‌های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر قم به‌صورت غیرعلنی بررسی شد.
کد خبر: ۵۶۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷ 20 February 2018

به گزارش تابناک قم، سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور معتمدی قائم‌مقام شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، عضو شورای شهر قم با اشاره به اهمیت مسئله حمایت از پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در شهر قم اظهار داشت: باید از هر حرکت و اقدامی که در مسیر سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در شهر قم می‌شود حمایت کرد.

علیرضا احمدی افزود: تاکنون هیچ‌گونه تبعیضی در حمایت از کاهش عوارض پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر قم رخ نداد و مدعیان تبعیض باید مشخص کنند که تاکنون از کدام‌یک از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر قم حمایت‌های قانونی صورت نگرفته است.

وی اهمیت سرمایه‌گذاری در شهر قم را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: سیاست شورای اسلامی شهر قم حمایت از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در شهر قم بوده و در این میسر نیز شورای اسلامی شهر قم هرگز تبعیضی در بین پروژه‌های عمرانی به‌ویژه در حوزه هتل‌سازی‌ها انجام نداده است.

احمدی تأکید کرد: کمیته تطبیق اصولاً از ظرفیت‌های قانونی برای ورود به ماهیت مصوبات شورا ندارد که متأسفانه در مسئله هتل‌سازی در شهر قم این قبیل اتفاقات و ورودها رخ‌داده که باید به‌درستی تدبیر شود، دریکی از هتل‌های در دست‌ساخت سیاست کاهش عوارض در نظر گرفته‌شده و کمیته تطبیق در این زمینه حق ورود به ماهیت مصوبات شورا را ندارد.

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری نیز در این جلسه گفت: بورس برای عملیاتی کردن پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر در راه‌اندازی صندوق پروژه مصوبات شورای شهرسازی را نیازمند است.

محمدرضا معرفت ادامه داد:چون صندوق پروژه ضمانتی برای سود و سرمایه شهروندان ندارد به همین خاطر نیز فرا بورس نگرانی‌های عمیقی در این مسئله دارد.

وی تأکید کرد: سبک وزارت کشور در دادن مجوز ماده 9 مدام در حال تغییر و دگرگونی بوده که نیازمند اندیشیده شدن تدابیری هوشمندانه توسط شورای اسلامی شهر قم و شهرداری است تا با تغییر نظرات وزارت کشور در دادن مجوز ماده 9 اجرای عملیات طرح‌های عمرانی شهرداری با وقفه روبه‌رو نشود.

قائم‌مقام شهردار قم نیز در این جلسه با بیان شرایط و نحوه استفاده شهرداری قم از اعتبارات صندوق پروژه در اجرای عملیات صحن شرقی حرم مطهر ادامه داد: در این زمینه شهرداری قم به‌عنوان یکی از اعضای سهام‌دار این صندوق تلقی خواهد شد و با توافقاتی که با بورس انجام‌شده می‌تواند از اعتبارات و نقدینگی‌های این صندوق در راستای پیشبرد اهداف خود در افتتاح و تکمیل پروژه‌های عمرانی استفاده کند.

سید ابراهیم معتمدی مبحث ماده 9 را یکی از لوازم اصلی و مهم در استفاده از اعتبارات صندوق پروژه دانست و تأکید کرد: ادامه تملک در نواحی صحن شرقی حرم مطهر و محدوده خیابان عمار یاسر برای جلب نظر مساعد بورس برای تخصیص اعتبارات صندوق پروژه انجام شود که در صورت ضرورت می‌تواند از ظرفیت‌های قانونی ماده شهرداری برای پیشبرد عملیات عمرانی استفاده کرد.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین کارکردها و ظرفیت‌های موجود صندوق پروژه در روند اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری خاطرنشان کرد: امکان و مجوز استفاده از ظرفیت‌های صندوق پروژه یک فرصت قانونی بوده که شورای اسلامی شهر می‌تواند آن را در اختیار شهرداری قرار دهد تا شهرداری قم در کنار انواع مشارکت‌های موجود از این شیوه مشارکت نیز در اجرای پروژه‌های خود استفاده کند.

در سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر لایحه اخذ مجوز راه‌اندازی صندوق پروژه به‌عنوان تأمین مالی پروژه پارکینگ شرقی حرم مطهر مهم‌ترین لایحه‌ای بود که با رأی منفی اعضای شورای اسلامی شهر قم به کمیسیون برنامه‌وبودجه برگشت داده شد.

همچنین لوایح اخذ مجوز پرداخت مبلغ 8 میلیارد ریال بابت هزینه‌های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر قم و دو فوریت تملک زمینی به مساحت 125 هزار متر در منطقه پردیسان به‌صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران بررسی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار