هر کجای شهر را که بنگری نشانی از غربت می بینی، شهر بانوی کریمه اهل بیت(ع) امروز در ماتم بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) در اشک و عزا نشسته است.
کد خبر: ۵۶۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 20 February 2018

به گزارش تابناک قم، در سالروز شهادت یگانه دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا(س) گوشه گوشه شهر بانوی کریمه اهل بیت(ع) غرق در سوگ و ماتم است؛ مراسم های عزاداری که از شب گذشته آغاز شده در کوچه کوچه های شهر تا ظهر امروز برپاست و از صبح  دسته های عزاداری از گوشه گوشه شهر حرکت خود را به سمت حرم حضرت معصومه(س) آغاز کرده اند.

زائرین و مجاورین از صبح امروز با حضور در حرم کریمه اهل بیت(س) در عزای مادر اهل بیت(ع) به سوگ نشسته اند؛ همچنین اتباع و زائرین غیر ایرانی نیز در گوشه و کنار حرم عزاداری سنتی خود را برپا کرده اند.

مراسم عزاداری در بیوت مراجع 

در سالروز شهادت فاطمه صدیقه(س) بیوت و دفاتر مراجع با برپایی مراسم های سخنرانی و نوحه سرایی میزبان عزاداران فاطمی بود؛ مراسم های عزا در بیوت آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، نوری همدانی، سبحانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و دیگر مراجع و علما برگزار بود.

حرکت دسته عزاداری به پیشگامی آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله وحید خراسانی 

همچنین امروز از ساعت 11 حرکت دسته عزاداری فاطمی با حضور آیت الله صافی گلپایگانی از خیابان انقلاب و آیت الله وحید خراسانی ازخیابان شهدا تا حرم مطهر، پس از برگزاری مراسم عزاداری در بیوت این مراجع تقلید آغاز شد.
همچنین شب گذشته و امروز بقاع و امامزادگان قم با برپایی مراسم های سخنرانی و نوحه خوانی و سینه زنی از عزاداران حضرت فاطمه(س) میزبانی کردند.

مراسم عزای شهادت حضرت صدیقه کبری که در طول ایام فاطمیه در شهر قم برپا بوده است، پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر، مسجد جمکران و هیات و حسینیه ها و مساجد در شام غریبان حضرت(س) نیز ادامه دارد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار