آیت الله سعیدی:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور تعداد بسیاری از زائران در قم در تمام ایام سال، بر توجه ویژه مسئولان به هسته مرکزی این شهر تأکید کرد.
کد خبر: ۵۶۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 20 February 2018

 

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در جلسه نوسازی و بهسازی اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: شهر قم نسبت به دیگر شهرها متفاوت بوده به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به آن شود چرا که این شهر مرکز انقلاب بوده و فعالیت‌های بسیاری را در راه نظام و انقلاب انجام داده است.

وی دین را آبروی نظام دانست و افزود: هنگامی‌که مردم و زائران به این شهر مسافرت می‌کنند اصولاً در اطراف حرم مطهر رفت‌وآمد کرده و در این محل حضور می‌یابند ازاین‌رو انتظار می‌رود به مرکز این شهر توجه ویژه‌ای شود.

امام‌جمعه قم قضاوت مردم نسبت به شهر قم را یکی از دلایلی دانست که نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این شهر شود.

آیت‌الله سعیدی به وحدت مدیران و مسئولان استان اشاره و خاطرنشان کرد: همه مسئولان و مدیران قم با یکدیگر همدل هستند و وابستگی به جریان‌های مختلف سیاسی تأثیری بر آنان نداشته و موجب کندی پیشرفت کار نمی‌شود.

وی سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار مردم تبریز را مدنظر قرارداد و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم تبریز به کار جهادی اشاره کردند که این امر باید خط و راه ما قرار گیرد، بنابراین کسالت و بی‌حالی کنار گذاشته شود و برای رضای خداوند کارکنیم.

بازسازی اطراف حرم کریمه اهل بیت(س) باید به صورت ملی دیده شود

استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید بخشی از هزینه های  پروژه ها را به صورت ملی دنبال کنیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی پروژه ها ملی بوده و نیاز به هزینه بالایی دارد به همین دلیل باید برای تامین اعتبار نیز از راه ملی این پروژه ها را دنبال کنیم.

سید مهدی صادقی به پروژه نیمه تمام صحن جامع فاطمی آستان مقدس اشاره کرد و افزود: پروژه آستانه همچنان که تا کنون با فعالیت و همراهی‌های مطلوبی صورت گرفته، در آینده نیز باید همین روند ادامه دار باشد.

وی ادامه داد: عنایت دولت به ستاد بازآفرینی وجود دارد که ازاین طرق می توانیم برخی از برنامه ها را انجام داده و گام‌های خوب و مطلوبی در این زمینه برداریم.

استاندار قم به بازسازی اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) اشاره و تصریح کرد: بازسازی حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) باید به صورت ملی دیده شود تا بتوانیم تأمین اعتبار آن را نیز به صورت ملی داشته باشیم.

اجرای ۱۰ پروژه در راستای توسعه اطراف حرم مطهر

شهردار قم نیز با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا اطراف حرم مطهر، اظهار داشت: اجرای پروژه های نیمه تمام نیازمند برنامه ریزی دقیقی است که باید با همکاری دستگاه های مرتبط انجام شود.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد به پروژه‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: به سرانجام رساندن پروژه‌های اطراف حرم مطهر با مبالغی که تعیین شده آسان نیست از این رو باید طبق برنامه‌ریزی پیش برویم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: ۱۰ پروژه در اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) وجود دارد که نیازمند مبلغی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار