مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای:
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم با اشاره به آخرین وضعیت کامیون ها در قم گفت: در حال حاضر از مجموع بیش از سه هزار کامیون در استان ، 25 مورد آنها فرسوده بوده و تنها تا پایان سال جاری حق فعالیت و جابجایی بار را دارند.
کد خبر: ۵۶۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 21 February 2018

به گزارش تابناک قم،ابوالفضل جمالی خاطرنشان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده، برای کامیون های بالای 50 سال فعالیت، بارنامه صادر نمی شود و این تصمیم برای 25 کامیون در قم اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: رانندگان این کامیون ها باید با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده، تا پایان سال برای نوسازی اقدام نمایند.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به نوسازی کامیون ها گفت: کسانی که بخواهند نسبت به نوسازی کامیون خود اقدام کنند80 درصد از نرخ آن را وام با نرخ 9 درصد دریافت خواهند کرد و کامیون فرسوده آنها نیز خریداری می شود.

جمالی گفت: حتی اگر کسانی کامیون آنها زیر 50 سال باشد نیز می توانند از این تسهیلات استفاده و آن را نوسازی کنند.

وی با اشاره به وضعیت اتوبوس ها و مینی بوس های قم گفت: درحال حاضر نسبت به وضعیت اتوبوس و مینی بوس های استان مشکلی نداریم، عمر مفید اتوبوس 25 الی 30 سال است و کسانی که بخواهند نسبت به نوسازی نوگان خود اقدام کنند می توانند از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

جمالی اظهار داشت: ناوگان های فرسوده با عمر بالا در کنار آلودگی های زیست محیطی، از نظر سرعت و میزان مصرف سوخت باعث آزار راننده خواهد شد و به سود خود افراد است که نسبت به تعویض وسایل نقلیه عمومی خود با استفاده از این تسهیلات اقدام کنند.

حدود یک هزار اتوبوس های برون شهری در جاده های استان قم فعالیت دارند.

در زمینه ناوگان های درون شهری نیز هم اکنون 95 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم شامل 258 اتوبوس و 130 مینی بوس متعلق به بخش خصوصی است و تنها 50 دستگاه متعلق به شهرداری است که با اضافه شدن 40 اتوبوس خریداری شده سهم شهرداری قم در ناوگان حمل و نقل عمومی به 35 درصد افزایش می یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار