مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی مطرح کرد:
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی گفت : كتاب درسنامه ولايت فقيه در آينده‌اي نزديك انتشار می یابد.
کد خبر: ۵۶۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 21 February 2018

به گزارش تابناک قم؛ محمد روحانی،مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به محتوای کتاب درسنامه ولایت فقیه بیان کرد: این اثر به عنوان درسنامه برای فضای آموزشی و در زمینه مباحث ولایت فقیه تألیف شده و به مفهوم ولایت در قالب معنای لغوی و اصطلاحی آن می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: انواع ولایت تکوینی و تشریعی در این اثر مطرح می‌شود. مفهوم ولایت فقیه از جمله مباحث مطرح شده در انتهای درس اول کتاب است و درس دوم مبانی نظریه ولایت فقیه نام دارد که به مبانی هستی‌شناختی، انسان‌شناختی و معرفت‌شناختی اشاره می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به دروس دیگر این کتاب گفت: درس دیگر اصول حاکم بر نظریه ولایت فقیه است که اصل جدا نشدن دین از سیاست در این درس مطرح می‌شود. تاریخچه نظریه ولایت فقیه از جمله دروس دیگر این کتاب است که به پیشینه نظریه بحث ولایت فقیه می‌پردازد و پیشینه عملی طرح ولایت فقیه را تبیین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: درس ششم ادله عقلی ولایت فقیه است که دلیل عقلی محض و دلیل عقلی غیر محض در این درس مطرح می‌شود. درس هفتم ادله نقلی ولایت فقیه است که دلایل قرآنی و روایی آن ذکر می‌شود.

روحانی عنوان کرد: درس هشتم شرایط و ویژگی‌های ولی فقیه است که عدالت، کفایت و کاردانی و مباحثی این چنینی تبیین می‌شود و درس نهم تعیین ولی فقیه و نظارت بر عملکرد او است که در زمینه نظریه انتصاب و انتخاب و پیامدهای عملی این دو نظریه بحث می‌شود.

وی حدود اختیارات ولی فقیه، منطق حاکم بر تصمیم‌گیری در نظام ولایی و مقایسه نظام جمهوری اسلامی با نظام‌های دموکراتیک غربی را از دیگر دروس این کتاب ذکر کرد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه کتاب درسنامه ولایت فقیه پژوهشی در قلمرو اندیشه سیاسی اسلام و حکومت اسلامی است گفت: این اثر با تلاش پژوهشگران حجج اسلام والمسلمین سعید باغستانی و مهدی ابوطالبی نگارش شده و هدف اصلی نویسندگان ارائه مباحث بنیادین ولایت فقیه برای استفاده علاقه‌مندان به مطالعه در حوزه نظام سیاسی اسلام به ویژه دانشجویان و طلاب است.

کتاب درسنامه ولایت فقیه در 434 صفحه تألیف شده و با قیمت 31 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی وارد بازار نشر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار