معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اکنون در استان 91 درصد از افراد بالای 6 سال باسواد هستند، در حالی که این نرخ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 50 درصد بود.
کد خبر: ۵۶۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳ 21 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در بخش آموزش اظهار کرد: براساس کتاب چاپ شده توسط سازمان یونسکو به ازای سرمایه گذاری 10 دلار در بخش آموزشی، 15 دلار سود برای کشور به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی صورت گرفته است تا پایان برنامه ششم توسعه به وضعیت مطلوبی در زمینه نرخ بی سوادی در کشور برسیم، اکنون در استان قم 91 درصد از افراد بالای 6 سال باسواد هستند، در حالی که این نرخ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی 50 درصد بود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: امسال سه هزار و 800 نفر از جمله 520 نفر تبعه خارجی در برنامه‌های این نهضت در استان شرکت کردند، والدین بی سواد دانش آموزان استان هم زیر پوشش برنامه‌های سواد آموزی قرار گرفتند.

قاسمی نیا با اشاره به ارائه آموزش سواد رایانه در استان قم اظهار کرد: طرح ارائه این آموزش به سوادآموزان را در استان اجرا کردیم و صد نفر از سوادآموزان امسال در این طرح شرکت کردند.

وی ادامه داد: افراد در گروه سنی 10 تا 20 سال، نباید از نعمت سواد بی بهره بمانند، امسال 150 نفر از این افراد در دوره سوادآموزی شرکت کردند، همچنین امسال هزار نفر از سوادآموزان قمی در طرح پرسش مهر مشارکت داشتند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: 33 هزار نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان بی سواد هستند، باید عزم استانی داشته باشیم تا در سال آینده رشد خوبی را در کاهش آمار بی سوادی در قم داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از ابزارهای تشویقی برای افزایش انگیزه افراد بی سواد برای شرکت در طرح‌های سوادآموزی استفاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار