معاون شهردار قم گفت: متأسفانه در حوزه آیین‌نامه مهندسی پل و حوزه لرزه‌ای پل اتفاقی در کشور رخ نداده و با آن‌که مشاوران از آئین‌نامه‌های خارجی استفاده می‌کنند ولی در حوزه داخلی اقداماتی در زمینهٔ آئین‌نامه‌ای اتفاقی رخ نداده است.
کد خبر: ۵۶۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۸ 22 February 2018

به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری‌قرآن در نخستین کنفرانس ملی تخصصی مهندسی پل با رویکرد مدیریت شهری که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس و موضوع احداث پل‌ها اظهار داشت: در حوزه مهندسی پل نیازمند تخصصی شدن این موضوع مانند سایر کشورها هستم و علیرغم اقداماتی در این زمینه ولی همچنان با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه اقدامات منسجمی در حوزه پل‌سازی نشده است، ابراز کرد: پل‌سازی در کشور و کلان‌شهرها در سال‌های اخیر با رشد زیادی روبرو بوده ولی متأسفانه هماهنگی‌هایی که این کار را انسجام‌بخشی در طراحی و اجرا دهد، ایجاد نشده است.

معاون امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به اخذ مجوز راه‌اندازی انجمن مهندسی پل در کشور تصریح کرد: برگزاری چنین کنفرانسی در شرایطی که قرار بود همایش ملی برگزار کنیم، می‌تواند در رسیدن به اهداف موردنظر در آینده نقش مؤثری داشته باشد.

وی استفاده درست از منابع را از ویژگی مهندسان دانست و گفت: متأسفانه در حوزه آیین‌نامه مهندسی پل و حوزه لرزه‌ای پل اتفاقی در کشور رخ نداده و با آن‌که مشاوران از آئین‌نامه‌های خارجی استفاده می‌کنند ولی در حوزه داخلی اقداماتی درزمینهٔ آئین‌نامه‌ای اتفاقی رخ نداده است.

قاری‌قرآن ادامه داد: کلان‌شهرهای کشور در حوزه پل‌سازی تجربیات فراوانی دارند که باید این تجربیات در کنار هم در آمده تا به بهره‌وری بیشتر منجر شود، همچنین ورود رویکرد دانشگاهی و برگزاری نشست‌های تخصصی از برنامه‌های این کنفرانس است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه مراغه نیز در این کنفرانس با اشاره به عدم وجود دروس تخصصی مهندسی پل در دانشگاه‌ها عنوان کرد: با توجه به نیاز کشور به سازه مهمی مثل پل، نبود این دروس در دانشگاه‌ها خلایی جدی در این زمینه است.

حمیدرضا احمدی با بیان اهمیت به‌روزرسانی آئین‌نامه پل در کشور اضافه کرد: در این زمینه سعی خواهد شد تا با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به بروز رسانی این آئین‌نامه اقدام شود، همچنین به دنبال راه‌اندازی رشته مهندسی پل در مقطع کارشناسی ارشد هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار