آیت الله یزدی:
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: باید حوزه را نسبت به منشور روحانیت و رسالت واقعی اش بیدار کرد اگر حوزه طبق منشور روحانیت فعالیت های خود را تداوم بخشد از بسیاری از آسیب ها در امان است.
کد خبر: ۵۶۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 23 February 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در اولین اجلاسیه منشور روحانیت که همزمان با سالروز صدور پیام حضرت امام خمینی(ره) در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، عنوان کرد: روحانیت دارای وظایف بسیار مهمی در جامعه هستند که حفظ دین یکی از رسالت های مهم آن ها می باشد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: اهل‌بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) به حفظ دین خداوند توجه داشتند و باید در این مسیر روحانیت نیز در جهت حفظ دین که شامل اعتقادات و احکام و اخلاقیات می باشد، گام بردارند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی دوران دشواری را پشت سر گذاشته و امروز دین با هجمه‌های زیادی مواجه شده است از این رو طلاب و روحانیون باید با همدلی در جهت حفظ انقلاب و دستاوردهای آن تلاش کنند.

آیت‌الله یزدی بیان کرد: بسیاری از دستاوردها و موفقیت‌های کشور زیر سایه ولایت‌فقیه تحقق یافته است؛ ولایت فقیه نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از هجمه‌های مهم علیه حجاب است و عده ای در جامعه این گونه تداعی می کنند که حجاب را روحانیون پدید آورده‌اند در حالی که ریشه حجاب و عفاف از دین مبین اسلام است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: حوزه‌های علمیه باید نسبت به این هجمه‌ها هوشیار باشند در این زمینه طلاب با شناخت کامل برای پاسخگوئی وارد میدان شوند.

وی بیان کرد: مباحث انقلاب باید توسط حوزه و علما تبیین شود تا جامعه را در مورد انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن آگاه سازیم.

وی گفت: مرجعیت جایگاه مهمی در تبیین مسائل و حل مشکلات دارد همان گونه که فتوای آیت‌الله سیستانی کشور عراق را از دست داعش نجات داد و این کشور را حفظ کرد.

آیت‌الله یزدی ادامه داد: روحانیت در حفظ دین باید به رفع بدعت ها و شبهات بپردازند و آموزه های دینی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: محتوای منشور روحانیت به بسیاری از وظایف حوزه و روحانیت پرداخته است که باید فعالیت حوزه ها را طبق این منشور توسعه بخشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار