شهردار قم مطرح کرد؛
سقائیان نژادگفت:بودجه‌های ملی باید در بافت‌های فرسوده هزینه شود که باید از طریق اداره راه و شهرسازی به این پروژه‌ها اختصاص داده می‌شده است.
کد خبر: ۵۷۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ 24 February 2018

به گزارش تابناک قم؛سیدمرتضی سقائیان نژاد،شهردارقم،با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال اجرا اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)،گفت: 10 پروژه کلیدی برای اطراف مطرح‌شده که این پروژه‌ها به بیش از 2 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

شهردار قم ادامه داد: بودجه‌های ملی باید در بافت‌های فرسوده هزینه شود که باید از طریق اداره راه و شهرسازی به این پروژه‌ها اختصاص داده می‌شده است که اگر این بودجه‌ها به پروژه‌ها اختصاص داده شود می‌توان به تأمین مالی آنان کمک کرد.

وی به محل تأمین بودجه‌های عمرانی پروژه‌های اطراف حرم کریمه اهل‌بیت(س) اشاره کرد و افزود: نمی‌توانیم از بودجه‌های محلی برای تأمین بودجه پروژه‌های اطراف حرم مطهر استفاده کنیم، از این‌ رو به بودجه‌های ملی احتیاج داریم.

وی یادآورشد: شهرداری به برخی از پروژه‌ها مانند میدان مطهری وارد شده که با کمک آستانه کارها را به‌پیش برده و تعاملات به خوبی صورت می‌گیرد.

سقائیان‌نژاد برخی پروژه‌های تکمیل‌ شده و آماده بهره‌برداری را مدنظر قرار داد و مطرح کرد: پروژه خیابان ارم و پارک‌سوار آماده تحویل بوده و برخی دیگر از پروژه‌های محلی نیز توسط شهرداری در دست اقدام است.

وی بیان کرد: اطراف حرم حضرت معصومه(س) جز قسمت‌هایی بوده که مدنظر 20 میلیون زائر بوده که هر ساله به قم سفر می‌کنند, بنابراین برای ما این موضوع از جهت اولویتی و دیدگاه‌های جهانی به دلیل جایگاه قم حساس و بسیار تعیین‌کننده است.

شهردار قم گفت:ستاد بازآفرینی شهری می‌تواند به تأمین بودجه‌های ملی این پروژه‌ها کمک کند، چرا که مصوباتی داشته و می‌توان با یک چشم‌باز و دید حمایتی نسبت به این پروژه‌ها کمک کند.

سقائیان‌نژاد عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری و آستان مقدس حرم کریمه اهل‌بیت(س) در حال انجام است که همه این‌ها را به سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر واگذار کرده‌ایم که به‌عنوان کارگزار بتواند دنبال کند.

شهردار قم پروژه میدان مطهری را مدنظر قرار داد و یادآورشد: تمام ملک‌های میدان مطهری برای تملک شناخته‌ شده که برای تملک آن به حدود 80 میلیارد تومان هزینه و بودجه نیازمندیم که هم شهرداری و هم آستانه مقدس در این موضوع دخیل هستند.

وی ابراز کرد: اکثر کارهای نرم‌افزاری پروژه میدان مطهری انجام‌ شده است، از این‌ رو 40 درصد از آن قسمت‌ها آماده و 60 درصد دیگر باقی‌مانده است که باید با مستاجران تعیین تکلیف شود که قطعاً این مسئله برطرف می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار