رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در قم مزیت‌هایی داشت که از آن جمله می‌شود به ظرفیت‌های خاص مصلی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد.
کد خبر: ۵۷۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 25 February 2018

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی از برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی بزرگ یاد کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه به این وسعت کار آسانی نبوده و لازم است قدردانی مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.

وی با اشاره به تنوع کتب و آثاری که در بخش ناشران بین‌الملل و ناشران داخلی عرضه شد، تصریح کرد: این تنوع در نمایشگاه کتاب کار بدیع و خلاقانه‌ای بود که جدیدترین آثار و کتب در این نمایشگاه به مردم عرضه شد.

مردم ما هنوز با کتاب بیگانه نشده‌اند

رئیس شورای اسلامی شهر قم با توجه به استقبال خوبی که از نمایشگاه کتاب صورت گرفت، بیان کرد: این استقبال پرشور مردم حتی در ساعات پایانی کار نمایشگاه نشان از آن داشت که مردم ما هنوز با کتاب بیگانه نشده و تشنه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید بحث کتابخوانی در جامعه به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حال حاضر به دلیل وجود فضای مجازی، جامعه ما تا حدودی از مقوله کتابخوانی فاصله گرفته است و ضرورت دارد که فرهنگ کتابخوانی را در جامعه غنی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: باید فضای کتابخوانی را در مساجد گسترش دهیم و همان‌گونه که شب‌ها در مساجد محفل قرآن خوانی برپا می‌شود محفل کتاب‌خوانی نیز ایجاد شود.

جلالی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم برنامه کتابخوانی را در مساجد توسعه دهیم می‌شود فضای کتابخوانی را در جامعه گسترش داد.

مصلی قم یک ظرفیت است

وی به محل برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی قدس اشاره و بیان کرد: این برنامه نشان داد مصلی یک ظرفیت است و نباید آن را نادیده گرفت و می‌شود از آن به عنوان یک فرصت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب نیز بهره برد.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین همزمان با سیزدهمین نمایشگاه کتاب استانی از ۲۶ بهمن تا ۵ اسفندماه با حضور ۴۷۴ ناشر داخلی و خارجی برگزار شد.

در این نمایشگاه بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب عرضه شد که مورد استقبال گسترده طلاب، پژوهشگران و مردم قم قرار گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار