برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب قم که با پنجمین نمایشگاه کتاب دین همراه بود، گامی رو به جلو را برای علاقه مندان به کتاب خوانی نوید داد.
کد خبر: ۵۷۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 25 February 2018

به گزارش تابناک قم، سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم همزمان با پنجمین نمایشگاه کتاب دین برای 10 روز در محل مصلی قدس قم برگزار شد؛ استقبال مردم از نمایشگاه امسال با توجه به برگزاری آن در محل مصلی برخلاف سال گذشته که در مجتمع ناشران و در فضایی نامناسب بود، استقبالی گسترده و قابل توجه بود بود؛ فضای باز و متنوع بودن کتاب‌ها و عرضه کتب دانشگاهی، کمک درسی، کتاب کودک و ... و دسترسی عامه علاقه مندان کتاب به موضوعات مورد نظرشان در استقبال خوب از نمایشگاه امسال موثر بود.

ویژگی های سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان

حضور راهنمایانی در ورودی نمایشگاه با در دست داشتن اطلاعات کامل کتاب‌های موجود که بازدیدکنندگان می توانستند با دادن نام نویسنده، نام ناشر یا اسم کتاب، شماره غرفه کتاب مورد نظرشان را دریافت کنند از ویژگی های نمایشگاه امسال بود که برای تسهیل در خدمت رسانی به بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده بود.
 

1 میلیارد و 350 میلیون تومان بن خرید برای سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان در نظر گرفته شده بود که توزیع 1 میلیارد آن در مدت 6 روز اول نشان از استقبال خوب قمی ها از نمایشگاه امسال داشت.

یکی دیگر از ویژگی های سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان و پنجمین نمایشگاه کتاب دین برگزاری 2 نشست علمی در هر شب با موضوعات دینی بود؛ همچنین بخش های ویژه سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم بخش کودک و دفاع مقدس بود که هر دو بخش با استقبال بالایی همراه شد.

"خداحافظ سالار" پرفروش نمایشگاه سیزدهم 

بخش دفاع مقدس با حضور 24 ناشر در 12 غرفه حدود 2 هزار عنوان کتاب را با موضوع انقلاب و دفاع مقدس عرضه کرد؛ پرفروش ترین کتاب این بخش کتاب "خداحافظ سالار" بود که برای آن مسابقه نیز طراحی شده است و حدود 500 نسخه از آن در نمایشگاه امسال فروخته شده است؛ همچنین برنامه جنبی بخش دفاع مقدس برگزاری یک نشست در هر شب و با محوریت یک کتاب بود که با حضور خانواده شهید و نویسنده کتاب و با هدف بحث و تبادل نظر در مورد کتاب برگزار می شد.

بخش ویژه کودک و نوجوان با عرضه کتاب های مربوط به دین و کودک و اجرای برنامه های متنوع برای کودکان بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت؛ همچنین در این بخش برنامه های سرگرم کننده برای کودکان اجرا شد و کودکان با برنامه هایی مثل مسابقه، نقاشی، کاردستی و بازی با شن جذب این بخش از نمایشگاه شدند؛ این بخش مزیتی را برای پدر و مادرها ایجاد کرد تا با حضور و شرکت کودکانشان در این برنامه ها فرصتی برای بازدید از دیگر غرفه ها داشته باشند.

پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین در این بخش ناشران عربی از 10 کشور خارجی در 46 غرفه  22 هزار عنوان کتاب به زبان عربی عرضه کردند، استقبال از این بخش با توجه به عربی بودن کتب و تحصیل 20 هزار طلبه غیر ایرانی در قم بیشتر مورد توجه طلاب بود که با استقبال خوبی مواجه شد؛ همچنین این بخش از نمایشگاه کتاب دین با بازدید آیت الله سید ریاض حکیم همراه بوده است.

کتاب ویژه ای که در پنجمین نمایشگاه کتاب دین برای نخستین بار عرضه شد، کتابی در مورد کلیه نسخ خطی در جهان است که در 500 مجلد میباشد و 5 دوره از این کتاب به چاپ رسیده و هر دوره از آن توسط کشور های امارات، فرانسه، انگلستان و لبنان خریداری شده و ایران نیز یک دوره از آن را خریداری خواهد کرد.

بازدید افراد برجسته استانی و کشوری از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان

سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم و پنجمین نمایشگاه کتاب دین با حضور افراد برجسته ای همچون آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی و رئیس حوزه علمیه سراسر کشور و امام جمعه موقت قم،  دکتر احمد امیر آبادی نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی و سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه استان قم همراه بود.  سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با وجود استقبال خوب مردم و برنامه های متنوعی که در آن برگزار شد کاستی هایی نیز داشت؛ برخی غرفه داران بخش کتاب کودک و نوجوان از قرار گرفتن این بخش در حاشیه سالن نمایشگاه و جدایی از بخش ویژه کودک و نوجوان که در وسط سالن نمایشگاه قرار داشت ناراضی بودند و این مسئله را موجب کم توجهی بازدید کنندگان از این بخش می دانستند.نجفی یکی از غرفه داران کتاب کودک در این باره گفت: جدایی بخش کتاب کودک و نوجوان از بخش ویژه کودک سبب شده مردم تنها به بخش ویژه کودک توجه کنند و حتی از وجود بخش دیگر مطلع نباشند در نتیجه ما در چندین روز اول نمایشگاه استقبال خوبی از این بخش نداشتیم و تنها در روز های آخر نمایشگاه اوضاع نسبت به قبل کمی بهتر شده است.

نائفی یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب که برای تهیه کتاب کودک به همراه فرزندش در نمایشگاه حضور داشت در این مورد گفت: اگر این دو بخش می توانست در هم ادغام شود به طور کلی بخش کودک و نوجوان را منسجم تر و دسترسی به آن را برای بازدیدکنندگان آسان تر می کرد.با توجه به ساعت بازدید نمایشگاه که از ساعت 9تا 13 و 15تا 20 بوده است تعدادی از غرفه داران همچنین از ساعت کار نمایشگاه ناراضی بودند و نظرشان بر یکسره بودن ساعت بازدید از نمایشگاه بود.در مجموع سیزدهمین نمایشگاه کتاب قم را می توان یک گام رو به جلو دانست و نمایشگاه امسال نوید روزهای خوبی را برای علاقه مندان به کتاب خوانی همراه داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار