رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم خبر داد
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان قم از عضويت 5 هزار و 200 نفر در اين سازمان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 25 February 2018

به گزارش تابناک قم، امین مقومی بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی استان قم برگزار شد، با اشاره به خدمات سازمان نظام مهندسی از سال گذشته تا کنون اظهار کرد: در زمینه شناسنامه فنی ساختمان یکی از نگرانی‌ها و مشکلات مردم زمان‌بر بودن پایان کار بود و نسخه الکترونیک در حال پیگیری است که برای اوایل سال آینده آماده می‌شود. وی عنوان کرد: سامانه اطلاع‌رسانی به مالکان در یک ماه گذشته راه‌اندازی شده که بر اساس آن تأیید و کنترل نقشه به اطلاع مالکان می‌رسد که این امر تردد‌ها را کاهش می‌دهد و نظارت عمومی به سازمان افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از برگزاری نخستین جشنواره ملی و پنجمین جشنواره استانی رسانه و مهندسی خبر داد و افزود: آخرین مهلت ارسال آثار این جشنواره پایان اردیبهشت ماه امسال است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان گفت: هماهنگی برای برگزاری نشست‌های تخصصی منظم انجام شده تا با همکاری با دانشگاه‌های خارج کشور، دانشگاه علوم پایه، حوزه علمیه، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، سازمان نظان مهندسی و وزارت راه و شهرسازی برگزار شود و بتوانیم ترویج اخلاق مهندسی را دنبال کنیم.

مقومی نقد مقررات ملی و ویرایش‌های مختلف در حوزه مقررات ملی را از دیگر امور ذکر کرد و افزود: پس از حادثه پلاسکو در حوزه حریق نیز کار مشترکی بین سازمان آتش‌نشانی و مجموعه سازمان انجام شد و در طول یک سال جلسات کارشناسی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ضوابط حریق در استان با دو رویکرد تسهیل در اجرا از سوی مردم و افزایش ایمنی بازنگری و نهایی شده و امیدواریم تا پیش از پایان سال ابلاغ شود تا به افزایش ایمنی کمک شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عنوان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به تفاهم‌نامه با انجمن صنفی کارگران برای استادکاران و کارگران در تخصص‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به خدمات الکترونیک در زمینه مهر و امضای مهندسان گفت: برای بیش از 3 هزار نفر به صورت الکترونیک کار زیرساختی در این زمینه انجام شده است.

مقومی با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی، بخش‌ها و شهرها در زمینه استفاده از خدمات نظام مهندسی گفت: با کمک استانداری این امر در حال پیگیری است و با جهاد کشاورزی این موضوع جمع‌بندی شده و با سازمان گردشگری و سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها در حال تعامل هستیم تا این موضوع حل شود.

وی عنوان کرد: مقاوم‌سازی یکی از خلأها در استان در زمینه بافت فرسوده بود که با توجه به سیاست دولت در زمینه ترمیم بافت‌های فرسوده دغدغه مردم این است که ساختمان خود را در صورت امکان به جای تخریب، نوسازی کنند به همین منظور دستورالعمل بهسازی تدوین شده و در حال اجرا است و دوره آموزشی ویژه متقاضیان برگزار شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به ساماندهی آزمایشگاه‌ها گفت: دو تا سه دستورالعمل با کمک شورای فنی و اداره‌کل راه و شهرسازی در حوزه آزمایشگاه‌های بتن و ژئو تکنیک تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: واحد سازندگان مسکن و ساختمان در سازمان شکل گرفته تا به مالکان در حوزه  اجرا مشاوره ارائه شود. با توجه به وقوع زلزله‌ها اجرای مجریان ذیصلاح یک دغدغه جدی برای سازمان است تا کنترل جدی در تمام ساختمان‌ها انجام شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم یادآور شد: 5 هزار و 200 نفر عضو سازمان هستند و رشد تعداد اعضا نسبت به سال گذشته رشد کمی است زیرا در دستورالعمل وزارت برای شرکت در آزمون ورود به حرفه الزام عضویت در سازمان حذف شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار