آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ما گفتیم که مذاکرات برجام ممکن است خطراتی هم داشته باشد، اضافه کرد: انسان در هنگام مذاکره با این کشور‌ها انگشتانش را هم باید بشمارد و اگر فریب بخورد مقصر خود او است.
کد خبر: ۵۷۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰ 04 March 2018

 

به گزارش تابناک قم، یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، گفت: ما بدی و دشمنی آمریکایی‌ها را در طول تاریخ و به خصوص در ۲۸ مرداد دیده‌ایم.

آیت الله عبدالله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: من در دیدار ۵ سال قبل به مسئولان وزارت امور خارجه گفتم پس از آنکه با آمریکایی‌ها دست دادید انگشتانتان را بشمارید.

وی با بیان اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست ادامه داد: البته مذاکره کنندگان ما با اجازه و اذن مقامات بالای کشور با آمریکا مذاکره کردند و هدفشان هم نرمش قهرمانانه بود.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: من به صراحت به آنان گفتم که آمریکا قابل اعتماد نیست، زیرا ما بدی و دشمنی آمریکایی‌ها را در طول تاریخ و به خصوص در ۲۸ مرداد دیده‌ایم.

وی افزود: بعد از سه سال دوباره در دیداری به آنان گفتیم که در اسلام مفهومی به نام دیاثت سیاسی هم وجود دارد.

مذاکرات برجام ممکن است خطراتی هم داشته باشد

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه ما گفتیم که مذاکرات برجام ممکن است خطراتی هم داشته باشد، اضافه کرد: انسان در هنگام مذاکره با این کشور‌ها انگشتانش را هم باید بشمارد و اگر فریب بخورد مقصر خود او است.

وی افزود: دشمنان به عهد خود پایبند نیستند؛ نمونه بارز عهدشکنی را بعد از قطعنامه دیدیم؛ صدام رؤسای همه کشور‌های عربی را به ایران فرستاد و با امام مذاکره کردند تا قطعنامه را بپذیریم، ولی سال‌ها بعد وقتی پذیرفته شد عملیات مرصاد را علیه ما راه انداختند.

در برجام امتیازی داده نشد

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه معنای این حرف این نیست که انسان با هیچ کجا رابطه نداشته باشد تأکید کرد: باید همیشه در مذاکرات با دیگران مراقب باشیم همان‌طور که در برجام نیز الحمدلله امتیازی داده نشد و آمریکا هر روز به دنبال بهانه برای رخنه در آن است.

وی با بیان اینکه اسلام به دنبال جنگ با دیگران نیست، تأکید کرد: دین ما داشتن سلاح هسته‌ای را نمی‌پذیرد و دلیلی هم ندارد همیشه با بیگانه در حال جنگ باشیم و می‌توان با آنان مذاکره داشت، ولی نباید دوستی و مودت داشته باشیم و فریب بخوریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
قابل توجه حضرات دلواپس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار