مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم:
متاسفانه ۵۰۰ کودک زیر ۱۲ سال استان که به نام محسنین در قم وجود دارد بدون حامی بوده و نیازمند توجه مردم به این کودکان هستیم. در سال 96 بیست و هشت میلیارد و 50 میلیون تسهیلات اشتغالزایی مصوب شد که بیست و شش میلیارد و980 میلیون ابلاغ شد، تا پایان دی ماه تعداد 1700 نفر به بانک معرفی شدند ولی متاسفانه نیمی از این مصوبات تخصیص نمی یابد.
کد خبر: ۵۷۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 05 March 2018

به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد استان قم برگزار شد، با اشاره به 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: کمیته امام خمینی(ره) برکات زیادی را در این مدت داشته و توانسته خدمات قابل توجه ای را ارائه دهد.

وی نقش خبرنگاران را در افزایش کمک‌های مردمی در استان قابل توجه دانست و افزود: سرانه کمک‌های مردمی به کمیته امداد در قم از میانگین سرانه کشور بالاتر بوده و مردم قم در سال جاری، میانگین 22 هزار تومان به کمیته امداد کمک کرده‌اند.

3برابر شدن مستمری مددجویان کمیته امداد در سال 96

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه در این عمر قریب به 40 سال کمیته امداد امام خمینی(ره) آثار برکات فراوانی داشته است، افزود: در سال 96 اتفاق خوشایندی رخ داد و با پیشنهادی که کمیته امداد به مجلس داد و در لایحه دولت نیز قرار گرفت که در نهایت با نگاه مثبت دولت و مجلس تصویب شد، مستمری مددجویان کمیته امداد سه برابر شد؛ در لایحه بودجه 97 نیز پیش بینی هایی برای افزایش مستمری دیده شده است.

وی اظهارکرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای فعالیت خود سعی کرد که سال به سال این وضعیت را بهبود ببخشد و پازل خدمات خود را تکمیل تر کند؛ امروز کمیته امداد با پوشش حوزه اشتغال و امدادرسانی و درمان و کارآفرینی و... منظومه ای از خدمت را به مددجویان ارائه می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم اظهار داشت: در حوزه معیشت مددجویان که صد در صد بودجه دولتی است 10 میلیارد سال 95 به 33 میلیارد تومان در سال جاری افزایش داشته ایم.

میرشکار گفت: یارانه مددجویان نیز مازاد بر مستمری از دو ماه گذشته با تعامل و توافقی که با دولت صورت گرفت به حساب صندوق قرض الحسنه کمیته امداد واریز می شود که به شکل راحت تری مددجویان دریافت کنند.

وی بیان کرد: در عرصه توانمندسازی موفقیت‌های چشمگیری ایجاد شده است، در استان قم، هرساله تعداد زیادی از خانواده‌هایی که دریافت کننده کمک بودند با مشاور های شغلی و پرداخت تسهیلات لازم توانستند روی پای خود بایستند و درآمد کسب کنند و این درآمد 30 درصد بیش از مستمری است که دریافت می کنند.

جشن خروج 1300 خانواده از چرخه فقر

مدیرکل کمیته امداد استان قم تصریح کرد: در هفته احسان و نیکوکاری در روز 17 اسفندماه جشن توانمندسازی 1300 خانواده که امسال و سال گذشته توانستند روی پای خود بایستند برگزار می شود که این جشن، جشن خروج خانواده ها از چرخه فقر است.

وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد زماندار تعریف می شود، اظهارکرد: از مهرماه سال 95 تا آذرماه 96، 1700 خانواده از پوشش حمایتی خارج شدند؛ در همین مدت 800 خانواده نیازمند دیگر وارد سیستم شده اند.

میرشکار با بیان اینکه طلاق و بیکاری از مهمترین دلایل نیازمند شدن هستند، گفت: 3816 زن مطلقه جوان در قم وجود دارد که مشکلات دیگری را نیز از نظر اجتماعی ایجاد می کند، اگر همین مساله طلاق در استان حل شود درصد نیازمندی در استان و حتی آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

جشن نیکوکاری متفاوت

وی بیان کرد: جشن نیکوکاری امسال متفاوت با سال‌های دیگر خواهد بود که با مراجعه با خیرین و برنامه ریزی و برگزاری نشست هایی که با خیرین و اصناف و... برگزار شد و روش های دیگر سعی می شود که امسال کمک های بیشتری جذب شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم اضافه کرد: 170هزار پاکت جهت دریافت کمک ها در مدارس توزیع شده است؛ در این پاکت ها هرچه پول جمع شود با مدیریت مدیر مدرسه برای دانش آموزان نیازمند هزینه می شود؛ همچنین 50هزار پاکت میان اصناف توزیع شده است.

وی تصریح کرد: جشن نیکوکاری در روز 16 اسفند در مدارس و 17 اسفندماه نیز در 12 پایگاه ثابت برگزار می شود و کمک های مردمی جمع آوری می شوند؛ در این زمینه 20 اکیپ سیار نیز وجود دارد.

میرشکار اظهارکرد: در سال گذشته 1 میلیارد و 670 میلیون تومان در جشن نیکوکاری جمع آوری شده است که به شکل 440 میلیون تومان نقدی و مابقی کالا بوده است.

اهدا سبد معیشتی به 2400خانواده روستایی تحت پوشش

وی گفت: امسال برای کل خانواده های تحت پوشش، سبد معیشتی به شکل کالا و بن تهیه شد؛ 2400 خانواده روستایی بسته های معیشتی مناسبی دریافت کردند که 12 قلم کالا در اختیار آنها قرار گرفت؛ همچنین 18هزار خانواده شهری نیز به ازای هر نفر 50 هزار تومان بن کالا اهدا شد؛ که مبلغ 1میلیارد و 1600 میلیون تومان بن در بین مددجویان توزیع شد.

وی با بیان اینکه یک خیر در استان قم 550 میلیون تومان پارچه های درجه یک به کمیته اهدا کرده است، گفت: با کمک طراح و کارگاه های خیاطی41هزار دست لباس در 26 مدل تهیه شده است که از 15 اسفند در نمایشگاه به مددجویان ارائه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه در مجموع 3 میلیارد تومان سبد معیشت و کالا به مددجویان ارائه خواهد شد، افزود: سرانه پرداخت مردم قم در سال 96، 22 هزار تومان برای هر شهروند بوده است که در کل کشور بی نظیر است؛ کمیته امداد قم در شهریور امسال 10 برابر آمار استاندارد کل کشور به نیازمندان و از محل کمک های مردمی اهدا شد.

خرید 125واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در قم

وی با اشاره به اینکه تا کنون 125 واحد مسکونی توسط کمیته امداد قم خریداری شده است، تصریح کرد: پول 116 واحد مسکونی به ازای هر واحد 40میلیون تومان پرداخت شده استکه در مجموع 4میلیارد و 600 میلیون می شوداز این مبلغ 900 میلیون اعتبارات دولتی بوده و مابقی از کمک های مردمی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه 690دختر تحت پوشش در 11 ماهه امسال ازدواج کرده اند، گفت: این تعداد 10درصد از کل ازدواج های استان را شامل می شود، 1میلیارد و 700 میلیون تومان کمک هزینه ازدواج که 100درصد از اعتبارات مردمی بوده، پرداخت شده است.

میرشکار اظهارکرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت 4هزار مورد وام قرض الحسنه پرداخت کرده است که این آمار از 1 تا 5 میلیون تومان بوده است؛ مردم می توانند با سپرده گذاری مقدار اندکی پول، سرمایه عظیمی برای کمک به قرض الحسنه به نیازمندان ایجاد کنند.

وی به بخش درمان مددجویان اشاره کرد و گفت: کلیه هزینه های درمان برای خانواده های تحت پوشش رایگان است، و در 11ماه امسال 10 میلیارد هزینه درمان پرداخت شده است.

بیش از 20هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان قم

وی گفت: 20هزار 666 خانواده از خدمات امداد استفاده می کنند که 15 هزار نفر مستمری بگیر دائم هستند و مابقی از خدمات موردی استفاده می کنند؛ در استان قم 3 درصد از کل جمعیت کل استان مستمری بگیر امداد هستند؛ که این میانگین در کشور بالای 4 درصد است، از این تعداد خانواده در قم 14 هزار خانواده، خانواد هایی هستند که سرپرستی آن با زنان است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه هر فعالیتی در این نهاد با نگاه و پیوست فرهنگی همراه شده است، اظهار داشت: با این نگاه در عرصه مددکاری اسلامی نیز ورود شده است که در این زمینه طلاب آقا و خانم همکاری دارند؛ یکی از فعالیت های در حال انجام بازگرداندن به زندگی مشترک و برگشتن زنان و مردان از هم جدا شده است، در این ارتباط اولین گروه از این دست مددجویان 20 اسفند در قالب برگزاری یک جشن به زندگی مشترک بازمیگردند.

وی تصریح کرد: در سال 96 بیست و هشت میلیارد و 500 میلیون تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد قم مصوب شد که بیست و شش میلیارد و 980 میلیون آن ابلاغ شد؛ تا پایان دی ماه تعداد 1700 نفر به بانک معرفی شدند ولی متاسفانه نیمی از این مصوبات تخصیص نمی یابد و 47 درصد از این مبلغ باقی مانده است، کمیته امداد قم نسبت به کل کشور اولین استان در معرفی به بانک و آخرین استان از نظر پرداخت به مردم است.

میرشکار افزود: 996 نفر از 1700 معرفی وام دریافت کرده اند، که بی شک با آموزش هایی که فرا گرفته اند و کسب و کاری که راه می اندازند، درآمد حاصل خواهند کرد و از یک مصرف کننده به تولید کننده تبدیل می شوند؛ اما با سختگیری بانک‌ها 47درصد از پرداخت تسهیلات باقی مانده است.

وی ادامه داد: همچنین 340 مورد تسهیلات از اعتبارات کمیته امداد، به مبلغ 2میلیارد و 100 میلیون تومان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با تصریح بر اینکه یکی از مسایلی که مردم باید نسبت به آن آگاه و مطمن باشند آن است که یک ریال از کمک های مردمی در امور اجرایی و حتی ساخت و سازهای کمیته امداد هزینه نمی شود، اظهار کرد: در سال 96 تا امروز 32میلیارد تومان جذب کمک های مردمی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) قم صورت گرفته است که از این میزان 76.5درصد نقدی و مابقی کالا بوده است؛ این عدد نسبت به سال گذشته 18درصد رشد داشته است.پ

در قم حدود 500 کودک محسنین بدون حامی داریم

وی با اشاره به اینکه در بخش ایتام خیرین بسیار فعال هستند تا آنجا که برخی ایتام تا 18 حامی دارند، گفت: محسنین که شامل کودکان زیر 12سالی می شود که یا پدر از کار افتاده یا جدا شده و یا معتاد و ... است، در شرایط بدی زندگی می کنند که لازم است خیرین در این بخش نیز ورود کنند؛ در قم حدود 500 بچه محسنین بدون حامی داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار