فرمانده انتظامی استان قم گفت: طبق قانون باید اداره راهنمایی و رانندگی کلان‌شهرها به شهرداری‌ها واگذار شود که امید می‌رود راهنمایی و رانندگی شهر قم نیز به‌واسطه کلان‌شهر بودن توسط شهرداری اداره شود.
کد خبر: ۵۷۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴ 06 March 2018

به گزارش تابناک قم، سردار کاظم مجتبایی با حضور در سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با تمجید از فعالیت‌های چشمگیر شهردار قم در دو سال گذشته، اظهار داشت: وجود فردی مانند سقائیان نژاد به‌عنوان شهردار قم، زیبنده این شهر است.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله شناخت درست از ابعاد مختلف جامعه افزود: مدیریت درست جامعه نیازمند شناختی درست از ابعاد مختلف جامعه است، اگر جامعه هدف را به‌درستی نشناسیم ممکن بوده اقدامات انجام‌گرفته با نتایجی منفی همراه شود.

مجتبایی شناخت جامع و کامل را لازمه اتخاذ تصمیم‌های درست در سطح استان دانست و تأکید کرد: اگر شناخت درستی از ابعاد مختلف جامعه در بین مدیران شهری ایجاد نشود امکان تصمیم‌گیری‌های اصولی و منطقی از آن جامعه سلب می‌شود.

وی تخصص را به‌عنوان شرط مهم دیگر برای موفقیت در تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در مسئله مدیریت شهری قم، مسئولان شناخت کاملی از شهر داشته و از طرف دیگر نیز دارای توانمندی‌ها و تخصص‌های لازم هستند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم در بین شهرهای دیگر کشور تصریح کرد: شهر قم ازنظر سیاسی شهری فوق‌العاده مهم است چراکه بخش قابل‌توجهی از سران اصلی نظام در این شهر ساکن بوده و علاوه بر آن نیز سالانه بیش از 20 میلیون نفر مسافر وارد شهر مقدس قم می‌شود.

مجتبایی با بیان پیچیدگی‌های برقراری امنیت در شهر مقدس قم ادامه داد: مدیریت امنیتی و انتظامی استان قم مسئله‌ای بسیار سخت و پیچیده‌ای است چراکه شرایط و حساسیت‌های موجود در شهر قم با استان‌های دیگر متفاوت است.

وی کاهش جرائم خشن در قم را امری خشنودکننده دانست و تأکید کرد: در ارتباط با آیتم‌های امنیتی و گروه جرائم خشن در استان قم سالانه بین 2 تا 80 درصد کاهش جرائم رخ می‌دهد و برخی از جرائم خشن نیز اصولاً در استان قم رخ نمی‌دهد.

وی عنوان کرد: روزانه به‌صورت متوسطه پلیس قم به 1500 عملیات و مطالبه‌های مختلف مردمی رسیدگی می‌کند، وضعیت قم در این زمینه در بین استان‌های دیگر کشور بسیار قابل‌تقدیر و رضایت‌بخش است، امنیت روانی و اجتماعی نیازمند نوعی مشارکت جمعی بین آحاد مختلف جامعه و مراکز علمی مختلف استان و نهادهای مختلف دینی است.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: بخش مهمی از امنیت روانی موجود در شهر قم توسط مجموعه مدیریت شهری تأمین می‌شود که در این زمینه نیز شهرداری و شورای اسلامی شهر قم نقش و اثرگذاری خاصی دارد، نگاه پلیس قم در مسئله امنیت روانی، نگاهی ایدئالی و آرمانی بوده که رسیدن به این مرتبه از امنیت روانی نیز در پرتو تعاملات مختلف به دست می‌آید.

مجتبایی خاطرنشان کرد: پلیس و شورای اسلامی شهر نماد مردمی بودن در کشور بوده و هر دو نهاد باید برای رسیدن به امنیت ایدئال تلاش و همکاری‌های قابل‌توجهی داشته‌اند، حفظ مبلمان شهری یکی از تلاش‌ها و اولویت‌های اصلی پلیس قم در اجرا و پیگیری هر عملیات و اقدامی در استان قم است.

فرمانده انتظامی استان قم با تأکید بر ضرورت واگذاری راهنمایی و رانندگی شهر قم به نهاد شهرداری گفت: طبق قانون باید اداره راهنمایی و رانندگی کلان‌شهرها به شهرداری‌ها واگذار شود که امید می‌رود راهنمایی و رانندگی شهر قم نیز به‌واسطه کلان‌شهر بودن توسط شهرداری اداره شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار