وجود 506 نانوایی دولتی در شهر قم
در جلسه کارگروه تنظیم بازار و ارزاق استان قم از وضعیت اقتصادی موجود در واحدهای تولید نان استان به‌عنوان وضعیت بغرنج و سخت اقتصادی یاد شد. 506 واحد نانوایی دولتی در شهر قم داریم که محل استقرار 50 نانوایی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است.
کد خبر: ۵۷۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 07 March 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه تنظیم بازار و ارزاق استان به ریاست مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا طلایی رئیس جهاد کشاورزی، مجید آوری فرد مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از اعضای اصناف مختلف استان در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مشکلات ایجادشده در برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در نوروز سال 96 را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در سال 96 برگزاری غرفه‌های بهاره با مشکلاتی روبه‌رو شده بود که برای سال جدید تدابیری اندیشیده شده که مشکلات سال قبل پیش نیاید.

محمدی چهر با اشاره به اهمیت نظارت بر نمایشگاه بهاره استان افزود: باید نظارت و پایش بر نحوه عرضه، فروش و خدمات‌رسانی نمایشگاه‌های بهاره در قم باقدرت و دفعات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: در طرح فروش فوری و فوق‌العاده باید عرضه‌کنندگان حداقل 15 درصد کمتر از حالت عادی اجناس خود را به فروش برسانند در حالی‌ که بسیاری از تولیدکنندگان قم به‌ویژه در بخش مرغ و طیور حتی در حالت عادی نیز سودی 15 درصدی به دست نمی‌آوردند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: رکود بازار شدید بوده و از این منظر اصناف اغلب متضرر هستند بنابراین باید تدبیری اندیشید که دراین‌بین فردی دچار خسارت‌های فراوانی نشود.

عضو هیئت‌ رئیسه اتاق اصناف استان قم نیز در بخشی از این جلسه عنوان کرد: از 40 هزار صنف موجود در استان قم بالغ‌بر 20 هزار واحد خدماتی است که نگران‌هایی درزمینهٔ برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در بین آن‌ها وجود دارد.

سید ابراهیم صحفی تأکید کرد: باید سیاستی در استان دنبال و هدایت کنیم که سبب شود تا رونق خریدوفروش در قم به‌درستی هدایت شود.

وجود 506 نانوایی دولتی در شهر قم

در ادامه رئیس اتحادیه نانوایان استان قم با اشاره به آمادگی نانوایی‌های استان قم برای خدمت رسانی در ایام نوروز اظهار کرد: صاحبان حدود 50 نانوایی در اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(س) را دعوت و آن‌ها را در زمینه خدمت به زائرین توجیه کردیم.

علی اکبر زارعی ادامه داد: نانوایان استان قم به دلیل مشکلات اقتصادی به دنبال حذف تعطیلات ماهیانه هستند، اما آن‌ها نگران کمبود سهمیه آرد هستند و باید آرد مورد نیاز این نانوایی‌ها در زمان مناسب به آن‌ها ارائه شود.

وی افزود: آرد ارائه شده به نانوایان استان کیفیت خوبی ندارد، باید ترتیبی داده شود تا آرد ارائه شده به نانوایی‌های هسته مرکزی شهر قم در ایام نوروز از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، این مساله نیاز به تدبیر اداره کل غله دارد.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم با اشاره به وضعیت نانوایی‌های استان قم اظهار کرد: نانوایی‌های آزاد پز استان به وفور در شهر قم وجود دارد و به همین دلیل کمبود نان را در ایام نوروز در شهر نخواهیم داشت، هم اکنون حتی سوپرمارکت‌های شهر قم به اماکن عرضه نان تبدیل شدند.

وی ادامه داد: 506 واحد نانوایی دولتی در شهر قم داریم که محل استقرار 50 نانوایی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است، صاحبان این نانوایی‌ها گلایه زیادی را در خصوص وضعیت آرد دارند.

زارعی افزود: آردی که کارخانه‌ها به نانوایی‌های دولتی استان داده اند، قابل مقایسه با آرد واحدهای نانوایی‌ آزاد پز نیست، 220 واحد نانوایی آزاد پز در شهر قم داریم، البته تعدادی نانوایی آزادپز هم بدون مجوز در این شهر در حال فعالیت هستند.

وی زمان تعطیلی ماهیانه نانوایی‌های دولتی را دو روز دانست و تصریح کرد: این نانوایی‌ها در هسته مرکزی شهر در ایام نوروز با مشکل کمبود آرد مواجه خواهند شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم نیز در بخشی از این جلسه ابراز کرد: در ایام عید نوروز هیچ‌گونه مشکلی برای تحویل آرد و سهمیه اضافی به نانوایی‌های استان وجود ندارد.

بهزاد رادمنش ادامه داد: در عید 96 با کمترین مشکلی درزمینهٔ نان مواجه بودیم همچنین در زمینهٔ کیفیت آرد نیز قم در 2 سال اخیر همواره در رتبه‌های یک یا دو کشوری قرار داشته است.

وی عنوان کرد: گندمی که در استان قم به سیلو تحویل داده می‌شود از بهترین و باکیفیت‌ترین گندم‌های کشور تشکیل‌شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار