رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم گفت: برای تکمیل رینگ کمربند سبز شهر توافقاتی با مناطق مختلف شهری جهت حمایت آن‌ها در سال ۹۷ از این طرح‌شده است.
کد خبر: ۵۷۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 11 March 2018

به گزارش تابناک قم،سید مجتبی سبحانی با اشاره به نگاه ویژه شورای شهر به موضوع افزایش سرانه فضای سبز اظهار داشت: افزایش بوستان‌های سطح شهر به‌ویژه بوستان‌های محلی به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز برای سال آینده در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات در سال آینده افزایش بهره‌وری و هدفمندسازی مصرف آب در فضای سبز خواهد بود، افزود: باید به‌وسیله توسعه شبکه آبیاری، استفاده از روش‌های مکانیزه آبیاری و ایجاد مخازن آب جدید گام‌های مؤثری در کاهش مصرف آب برداریم که با کمک مردم نتایج این کار قطعاً بهتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای شهر قم ابراز کرد: در گذشته اکثر بوستان‌های سطح شهر ناایمن بود که به این منظور در کمیسیون سعی شده بودجه مناسبی برای این کار در نظر گرفته شود تا روند ایمن‌سازی در حوزه برق، روشنایی و حتی ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان و آب‌نماها نیز در بوستان‌ها تکمیل شود.

وی احداث کمپینگ‌ها و امکانات لازم مانند سکوهای نصب چادر و امکانات رفاهی برای استفاده زائران از فضای بوستان‌ها را از دیگر اقدامات دانست و ادامه داد: جمیع این اقدامات سبب آن شده تا زمان ماندگاری و حضور مسافران و زائران در شهر افزایش یابد و علاوه بر آن این امکانات در مواقع بحران نیز می‌تواند به کمک مدیریت شهری آمده و قابل‌استفاده باشد که این اقدام در بوستان زائر و چند بوستان دیگر در حال پیگیری است.

سبحانی یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری برای سال آینده را توسعه کمربند سبز شهر برشمرد و گفت: بحث اجرای توسعه کمربند فضای سبز برای شهر امری ضروری است و نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت که به این منظور برای تکمیل رینگ کمربند سبز شهر توافقاتی با مناطق مختلف شهری جهت حمایت آن‌ها در سال 97 از این طرح‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار