حجت‌الاسلام دهنوي مطرح كرد
كارشناس و مشاور امور خانواده گفت: ارتباط دو سويه بين زنان و مردان وجود دارد به طوري كه زنان بايد مردشناس و مردان، زن‌شناس خوبی باشند تا مشكلات و آسيب‌هاي خانواده‌ها از بين برود.
کد خبر: ۵۷۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ 11 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام حسین دهنوی ظهر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به نکات آموزنده زندگی حضرت زهرا(س) اظهار کرد: کانون زندگی حضرت زهرا(س) گرم و صمیمی بود به طوری که امیر مؤمنان(ع) هنگام بازگشت از کار به سمت منزل با شوق حرکت می‌کردند و با مشاهده حضرت غم و غصه را از یاد می‌‌بردند.

وی خاطرنشان کرد: زنان در برابر همسران خود نباید ابراز ناراحتی و نارضایتی کنند زیرا اثر عکس دارد و باید در نظر داشت این روش برای اصلاح مرد جواب نمی‌دهد.

کارشناس و مشاور امور خانواده با اشاره به نحوه برخورد مناسب با همسر گفت: بانوان باید به همسران خود افتخار کنند. حضرت زهرا(س) همسرشان را بدرقه می‌کردند که این امر سبب دریافت نیرو و موفقیت در کارهای مرد می‌شود.

وی عنوان کرد: زوجین باید به یکدیگر توجه داشته باشند تا از نفوذ آسیب‌ها در خانواده جلوگیری شود و بنیان خانواده مستحکم بماند.

دهنوی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) مردشناسی قوی داشتند گفت: حضرت به همسرش نگاه اقتدار و نقش تکیه‌گاهی داشتند و هرگز با شوهرشان مخالفت نمی‌کردند زیرا ایشان مردشناس بودند و درک عمیقی نسبت به این مسئله داشتند.

وی خاطرنشان کرد: زنان صالحه مطیع همسرشان هستند و این امر کهنه‌شدنی نیست که در این زمینه باید به تأیید، تصدیق و اطاعت از همسر توجه داشت.

کارشناس و مشاور امور خانواده با بیان اینکه خداوند در وجود مرد اقتدار، مردانگی و نقش تکیه‌گاهی قرار داده است گفت: بانوان باید به همسر خود اقتدار دهند. یک ارتباط دو سویه وجود دارد زنان باید مردشناس و مردان، زن‌شناس باشند.

وی یادآور شد: بانوان محبت‌پذیر و مردان اقتدارگرا هستند و دوست دارند زنان از زحمات آنها تشکر کنند.

دهنوی عنوان کرد: مردان حسن زیبایی شناختی آنها از طریق چشم پاسخ داده می‌شود بنابراین بانوان باید آراستگی خود در برابر همسرشان حفظ کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار