استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ‌صله‌رحم به بازدید کردن در ایام نوروز خلاصه نمی‌شود، گفت: انسان باید علاوه بر بازدید کردن از خویشاوندان و اقوام خود در مواردی که آن‌ها توانایی ندارند به آن‌ها کمک کند.
کد خبر: ۵۷۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸ 12 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید صادق میر شفیعی در مراسم سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشاء که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه در دین اسلام قطع ارتباط با فامیل منع شده است، اظهار داشت: امام صادق(ع) هم‌نشینی با پنج گروه از مردم را منع کرده است که یکی از این‌ گروه‌ها افرادی هستند که با خانواده و فامیل خود قطع ارتباط کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انسان بخیل دارای تمام بدی‌های اخلاقی است، عنوان کرد: خداوند در سه آیه از آیات قرآن کریم افرادی که با فامیل و رحم خود قطع ارتباط کرده‌اند را لعنت کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ‌صله‌رحم به بازدید کردن در ایام نوروز خلاصه نمی‌شود، مطرح کرد: انسان باید علاوه بر بازدید کردن از خویشاوندان و اقوام خود در مواردی که آن‌ها توانایی ندارند به آن‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه بهترین صله‌رحم زیان نرساندن به اقوام است، خاطرنشان کرد: اگر اقوام و فامیل‌ها با یکدیگر روابط منسجم و منظم داشته باشند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه کاهش می‌یابد چراکه امروزه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در نتیجه نداشتن روابط خانوادگی سالم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار