مشاور شهردار قم در امور خانواده شهدا و ایثارگران از برگزاری یادواره شهدای شهرداری قم با عنوان چلچراغ همزمان با 22 اسفند روز بزرگداشت شهداء خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 12 March 2018

به گزارش تابناک قم، طوبی حجازی با بیان اینکه بحث فرهنگ، ایثار و شهادت بحث قرآنی و روایی است، اظهار کرد: در بخش جهاد و شهادت باید پیگیری لازم انجام شود تا این فرهنگ حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.

مشاور شهردار قم در امور خانواده شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد: بحث تکریم شهدا و خانواده آنها اصل است که برگزاری یادواره‌ها یکی از راه‌ها و شیوه‌هایی است که می‌توانیم در این بخش تأثیرگذاری و ماندگاری داشته باشیم.

حجازی با اشاره به تشکیل دفتر مشاور شهردار قم در امور خانواده شهدا و ایثارگران، گفت: تکالیف و اموری در دستور کار وجود دارد که بخشی رسیدگی به جامعه ایثارگری از نظر اجرای قوانین و مقرراتی است که در کشور وضع شده تا به طور عزتمندانه اجرا کنند و جامعه ایثارگری از موارد پیش‌بینی شده در قانون بهره‌مند شوند.

وی از برگزاری یادواره شهدای شهرداری قم با عنوان چلچراغ به منظور تکریم خانواده شهدا و ایثارگران در روز 22 اسفند خبر داد و افزود: به دلیل آنکه در شهرداری قم ،چهار شهید و 36 فرزند شهید وجود دارد که در مجموع شامل 40 نفر هستند بنابراین این یادواره به نام چلچراغ نامیده شده است.

مشاور شهردار قم در امور خانواده شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد: یادواره شهدای شهرداری قم با عنوان چلچراغ نخستین یادواره است که در شهرداری برای این 40 شهید و خانواده شهداء برگزار می‌شود تا از این طریق فضای معنوی از عطر شهید و شهادت در شهرداری ایجاد شود و همه بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

حجازی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار از جامعه ایثارگری 324 نفر جامعه ایثارگری در شهرداری وجود دارد، گفت: از این تعداد 36 نفر فرزند شهید، 92 نفر فرزند جانباز، 48 نفر جانباز، 92 نفر برادر شهید و 77 نفر رزمنده هستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب زنده نگاه داشتن یاد شهدا از شهادت کمتر نیست بنابراین با برگزاری یادواره‌ها راه شهدا را ادامه می‌دهیم و در زمینه معرفی راه آنها به همه افراد و زنده نگاه داشتن یاد شهیدان انجام وظیفه می‌شود.

مشاور شهردار قم در امور خانواده شهدا و ایثارگران یادآور شد: کارهای زیادی پیش‌بینی شده که در این ایام سه مکان در شهرداری مرکز به نام چهار شهید شهرداری نامگذاری می‌شود و در این ایام در تمام هشت منطقه شهرداری همزمان عکس چهار شهید شهرداری نصب می‌شود.

حجازی تصریح کرد: یادواره شهدای شهرداری قم با عنوان چلچراغ به منظور تکریم خانواده شهدا و ایثارگران در مرکز همایش‌های شهرداری قم با سخنرانی مدیران استانی، شهردار قم و سردار احمدی فرمانده سپاه علی بن ابیطالب برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار