معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: به دنبال تغییر کاربری بازار کهنه هستیم چرا که اکنون تعدادی کمی از مردم به این بازار مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۸۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ 12 March 2018

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به لزوم اجرای پروژه‌های اقتصادی در بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: باید پروژه‌هایی در این بافت اجرا شود که اقتصاد آن را تقویت کند و جلوی مهاجرت مردم را از بافت فرسوده بگیریم.

وی ادامه داد: ساماندهی مناطق پیرامون خانه‌های تاریخی، محرک اقتصادی برای توسعه چنین مناطقی می‌شود، همچنین به دنبال تغییر کاربری بازار کهنه هستیم چرا که اکنون تعدادی کمی از مردم به این بازار مراجعه می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: حدود چهار هزار هکتار بافت تاریخی و فرسوده در شهر قم وجود دارد و رویکرد جلسات بازآفرینی شهری استان قم پرداختن به این بافت‌ها است.

بهشتی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: وجود گسترده چنین بافتی در شهر موجب می‌شود که هنگام بروز حوادث طبیعی در زمینه امدادرسانی مشکلات زیادی داشته باشیم، همچنین در این بافت‌ها مشکلات و تهدیدات امنیتی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد.

وی ادامه داد: در ستاد بازآفرینی شهری در استان قم باید از سرمایه‌ها و املاک دولتی استفاده کنیم، در این راستا دو زمین 32 هکتاری و 48 هکتاری در منطقه پردیسان برای بازآفرینی شهری قم در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: یکی از منابع مهم برای بازآفرینی شهری، تسهیلات بانکی است و باید از این تسهیلات برای بازآفرینی شهری در قم استفاده بیشتری کنیم.

بهشتی، مناطق پیرامون حرم حضرت معصومه(س) را قطب تاریخی شهر قم دانست و تصریح کرد: بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهر قم در بهبود سیما و منظر شهری اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: حدود چهار هزار هکتار از مساحت شهر قم نیاز به بازآفرینی شهری دارد و در سفر مقام معظم رهبری به استان قم اعتبارات خوبی در این خصوص در نظر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهاجرت مردم از بافت فرسوده شهر قم اقتصاد ضعیف این مناطق است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار