رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم:
استفاده از مواد آتشزا برخی مواقع آسیب‌هایی به بدن وارد می‌کند که غیر قابل درمان است، به گونه‌ای که حتی اگر سانحه در کنار آمبولانس برای فردی رخ دهد و عملیات درمان به سرعت صورت گیرد باز هم ممکن است بهبودی حاصل نشود. سال گذشته 77 تماس تلفنی ناشی از انفجار مواد محترقه در ایام آخر سال با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم حاصل شد.
کد خبر: ۵۷۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲ 13 March 2018

به گزارش تابناک قم، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: سال گذشته 77 تماس تلفنی ناشی از انفجار مواد محترقه در ایام آخر سال با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم حاصل شد که 63 مورد مربوط به جراحت آقایان و بقیه مربوط به مجروحیت بانوان بود.

محمد شهیدی با اشاره به حوادث چهار شنبه سوری ابراز داشت: طبق روال هر سال در چهارشنبه‌های آخر سال با حوادثی که ناشی از استفاده از مواد آتشزا است مواجه می‌شویم. حجم استفاده از این مواد و مشکلات ناشی از آن در روزهای آخر سال بیشتر است از این رو مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم آمادگی لازم برای مواجه با حجم مشکلات احتمالی را در مجموعه خود ایجاد کرده است.

وی افزود: به تمام بیمارستان‌های تحت پوشش علوم پزشکی و همچنین بیمارستان‌های غیر دولتی قم آماده‌باش داده شده است که پذیرای بیماران حوادث چهارشنبه سوری باشند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان داشت: در زمینه پیش‌بیمارستانی در ناوگان آمبولانس اورژانس قم آمادگی و تجهیزات لازم برای انجام درمان‌های سرپایی و یا انتقال مصدومین حوادث چهارشنبه سوری قرار داده شده است.

شهیدی ادامه داد: از آمبولانس‌های پشتیبان برای استقرار در نواحی که احتمال وقوع آسیب می‌رود نیز استفاده می‌شود.

وی در ادامه خطاب به مردم عنوان داشت: استفاده از مواد آتشزا برخی مواقع آسیب‌هایی به بدن وارد می‌کند که غیر قابل درمان است، به گونه‌ای که حتی اگر سانحه در کنار آمبولانس برای فردی رخ دهد و عملیات درمان به سرعت صورت گیرد باز هم ممکن است بهبودی حاصل نشود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم بیان داشت: سال گذشته 77 تماس تلفنی ناشی از انفجار مواد محترقه در ایام آخر سال با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم حاصل شد که 63 مورد مربوط به جراحت آقایان و بقیه مربوط به مجروحیت بانوان بود. بیش از نیمی از این تعداد مصدومان که جراحت سطحی داشتند به صورت سرپایی در محل درمان شدند و بقیه مصدومان به بیمارستان منتقل شدند.

شهیدی افزود: برخی از مصدومان چهارشنبه سوری سال گذشته در قم دچار سوختگی‌های شدید از ناحیه سر، صورت، گوش و چشم شدند و یک نفر نیز آسیب جدی از ناحیه دست داشت که با قطع انگشت مواجه شد.

وی اضافه داشت: با وجود تمام پیش‌بینی‌های صورت گرفته در مجموعه درمانی قم به ویژه در دو بیمارستان اصلی قم که آمادگی کافی از نظر نیروی متخصص در زمینه جراحی پلاستیک، جراحی‌های سوختگی، درمان‌ گوش و حق و بینی و همچنین چشم پزشکی دارند ولی شدت جراحت مصدومان ممکن است غیر قابل جبران باشد و حتی اگر درمانی سطحی صورت گیرد عوارضی طولانی مدت یا مادام‌العمر به همراه داشته باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان داشت: از خانواده‌ها درخواست می‌شود تحرکات کودکان، نوجوانان و افرادی که در این ایام دچار هیجانات می‌شوند را مدیریت کنند، تجربه نشان داده است در حضور خانواده حرکت‌های غیر متعارف صورت نمی‌گیرد و اقدامات پرخطر انجام نمی‌شود و با نظارت خانواده‌ها حوادث چهارشنبه سوری را به صفر هم می‌توان رساند.

شهیدی با بیان اینکه حوادث جهارشنبه سوری محدود به یک روز و یک شب نیست افزود: آمادگی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم تنها برای یک شب نیست بلکه از یک هفته قبل تا یک هفته بعد آمادگی لازم وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار