در جلسه ستاد اقامه نماز استان قم مطرح شد
در جلسه ستاد اقامه نماز استان قم بر ضرورت تجهیز نمازخانه‌های بین راهی استان تاکید شد.
کد خبر: ۵۷۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 13 March 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه ستاد اقامه نماز استان قم عصر امروز در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار شد.

محمد خامه یار در ابتدای این جلسه گفت: وضعیت نمازخانه‌های استان قم به مراتب بهتر از نمازخانه‌های استان‌های مجاور است، 150 نمازخانه بین راهی در استان قم داریم که این نمازخانه‌ها متعلق به بخش خصوصی و نهادهای دولتی مختلف است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: باید حد ترخص در محورهای مختلف استان مشخص شود تا مردم بدانند که از چه نقطه ای به بعد نماز شکسته می‌شود.

مهرداد غضنفری در ادامه این جلسه نماز را یک تکلیف بین انسان و خداوند دانست و تصریح کرد: ترویج این فریضه نیاز به کار فرهنگی دارد، باید از ظرفیت مراجع عظام تقلید در این زمینه با برنامه ریزی استفاده کنیم، سخنان آن‌ها در بین مردم نفوذ دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم ادامه داد: خروجی کارهای فرهنگی در زمینه اقامه نماز زمانی مشخص خواهد شد که ما شلوغ شدن مساجد و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم، باید اعتبارات را در این زمینه برای بسترسازی اقامه نماز اختصاص بدهیم.

حمید رضا شیخ اسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت اسکان در مدارس استان اظهار کرد: در ایام نوروز در تعدادی از این مدارس اسکان مسافرین را خواهیم داشت، آمار اسکان در مدارس استان قم در این ایام حدود 500 هزار نفر است، تراکم حضور مسافرین در این استان در روزهای 28 و 29 اسفند است.

محسن اعتماد در بخش پایانی جلسه گفت: راه آهن رسالت خود را اقامه نماز قرار داده و در این راستا سرمایه گذاری زیادی داشته است.

مدیرکل راه آهن استان قم در پایان خاطرنشان کرد: مسجد ایستگاه قطار قم قدیمی است و امکان حضور تعداد زیادی از نمازگزاران در این مسجد به صورت همزمان وجود ندارد، به همین دلیل باید به دنبال توسعه مسجد ایستگاه قطار قم باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار