در جلسه کارگروه اشتغال استان قم مطرح شد
در جلسه کارگروه اشتغال استان قم بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی در استان تاکید شد.
کد خبر: ۵۸۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ 17 March 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه اشتغال استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این جلسه گفت: حمایت از حقوق بانوان دادن شعار عدم رعایت حجاب نیست، بلکه تلاش برای ارتقاء وضعیت بانوان کارگر و کارمند به خصوص در زمینه حقوق است، متاسفانه در مواردی حقوق بسیار کمی به بانوان کارگر در استان قم پرداخت می‌شود.

مصطفی کاویانی در ادامه این جلسه با اشاره به اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی در استان قم اظهار کرد: تاکنون 16 طرح برای دریافت تسهیلات طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی به سیستم بانکی معرفی شد. اجرای این طرح از 28 بهمن ماه بود و نسبت طرح‌های معرفی شده به سیستم بانکی به سهمیه اختصاصی که 26 میلیارد تومان است، حدود 92 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: عملکرد اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی در سال جاری براساس پیش بینی 14 هزار نفر بود، اما اکنون تنها 6 هزار و 600 نفر اشتغال در سامانه ملی رصد ثبت شده است.

سجاد چهرگانی سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قم هدف از طرح اشتغال پایدار روستایی استان قم را ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: به دنبال توزیع پول در روستاها نیستیم تا آن‌ها بدهکار نشوند، از ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان قم با پرداخت تسهیلات حمایت می‌کنیم.

مهرداد غضنفری در بخش پایانی جلسه گفت: اعطای تسهیلات اشتغال پایدار یک فرصت خاص برای روستاییان است و سود بانکی این تسهیلات کم است، باید دستگاه‌های اجرایی در فرصت باقی مانده در معرفی طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: بودجه دستگاه‌های اجرایی در سال 97 براساس عملکرد خواهد بود، عملکرد این دستگاه‌ها در استان قم در سال جاری شدت و ضعف داشت و در سال آینده با زمان بندی خاص، عملکرد این دستگاه‌ها با پیگیری مدیران ارتقا پیدا خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار