معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از اجرای 1289طرح خودکفایی برای مددجویان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۸۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 18 March 2018

به گزارش تابناک قم،محمود تلخابی اظهار داشت: تا پایان بهمن ماه سال جاری، 1289طرح خودکفایی با هزینه ای حدود 21میلیارد تومان، توسط کمیته امداد برای مددجویان اجرایی شده است.

وی افزود: از این تعداد طرح خودکفایی، 340طرح با هزینه ای حدود 5میلیارد تومان از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد، تامین شده است و 949طرح با هزینه 16میلیارد تومان از منابع بانکی بهره برد اند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد در خصوص اعتبار و وام های بانکی تخصیص یافته برای طرح های خود کفایی تصریح کرد: 949نفر از اعتبارات بانکی استفاده کرده اند، ولی تعداد بیشتری از افراد به بانک معرفی شدند که به دلیل اینکه مددجویان برای تامین ضمانت با مشکل مواجه هستند، تعدادی از معرفی شدگان موفق به دریافت تسهیلات نشدند؛ بانک‌ها قول همکاری داده‌اند ولی تا کنون آن چیزی که انتظارات ما بوده، اجرایی نشده است و باید راه مددجویان برای دریافت وام را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری 4هزار و460نفر دوره های آموزشی را طی کرده اند، عنوان کرد: این آموزش ها اغلب در زمینه، دامپروری، صنایع دستی، حمل و نقل، صنایع تولیدی و صنعتی بوده است، از این تعداد 858نفر آموزش مهارت آموزی، 1068نفر آموزش پایدار سازی و 401 نفر آموزش کارآفرینی دیده اند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد با بیان اینکه اغلب آموزش های کمیته امداد توسط سازمان فنی و حرفه ای اجرا می‌شود، عنوان کرد: یک طرح مهارت آموزی برای دانش آموزان پایه دوم دبیرستان که تحت پوشش کمیته امداد هستند، در نظر گرفته شده است که 233نفر در سال 96 در این طرح آموزش دیده‌اند.

14هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد

وی گفت: در استان حدود 14هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد و اکثر طرح ها نیز برای خانم ها اجرا شده است؛ از 1289طرح اجرایی در سال جاری 544طرح برای خانم ها و858نفر برای آقایان اجرا شده است و دلیل بیشتر بودن آمار آقایان این است که بسیاری از خانم های سرپرست خانوار، فرزند ذکور دارند و طرح ها برای آنان اجرا شده است.

تلخابی ادامه داد: از 1289طرح اجرا شده در سال جاری، 215طرح برای افراد روستایی تحت پوشش بوده است و 1074طرح برای افراد شهرنشین اجرا شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار