آیت الله سبحانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به آمار بالای تلفات در تصادف‌های جاده‌ای همزمان با ایام نوروز، گفت: بهتر است مردم در این ایام از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.
کد خبر: ۵۸۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۸ 19 March 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی در آخرین درس خارج اصول خود در سال ۹۶ که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: در روایتی آمده است که هر روزی که انسان در آن روز معصیت و گناهی نداشته باشد برای او عید است، بنابراین در ایام نوروز باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: اگر مردم در ایام نوروز به دیدار فامیل و اقوام و صله ارحام بروند و به فقرا و یتیمان رسیدگی کنند عید واقعی است.

استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: اگر در ایام نوروز ما به سفرهای معصیت‌دار برویم و یا سفرها به خلاف‌های رانندگی که منجر به کشتن خود و دیگران می‌شود منتهی شود، عید نخواهد بود.

صدا و سیما مردم را تشویق به مسافرت نکند

وی از صدا و سیما خواست تا بدون جهت مردم را تشویق به مسافرت نکند و اظهار داشت: وجود اتومبیل‌های مشکل‌دار و راننده‌هایی که قوانین را رعایت نمی‌کنند موجب بروز مشکلات برای خانواده‌ها و عزادار شدن آنان می‌شود.

آیت الله سبحانی افزود: مردم از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و اگر واقعاً سفر ضروری دارند مسافرت کنند و بقیه در خانه بمانند و به کارهای عقب مانده بپردازند.

وی با اشاره به آمار بالای کشته‌ها و تصادفات در ایام نوروز، گفت: این مسئله نشان دهنده این است که ما هنوز به کمال عقلی نرسیده‌ایم.

این مفسر قرآن کریم بر پرهیز از تخریب باغات و مزارع تأکید کرد و افزود: در این ایام خیلی از باغ‌ها و مزارع آسیب می‌بیند و افراد دچار مشکل می‌شوند.

وی همچنین از طلاب خواست تا در طول ایام تعطیللات نوروز به مطالعات درسی بپردازند و از کارهای غیردرسی بپرهیزند.

گفتنی است دروس این مرجع تقلید در سال ۹۷ روز ۵ فروردین آغاز خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار