وضعيت نماينده فوتسال استان قم براي حضور در بيستمين دوره مسابقات ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي كشور در هاله‌اي از ابهام قرار دارد.
کد خبر: ۵۸۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 19 March 2018

به گزارش تابناک قم، در حالی که زمان شروع فصل 1397 رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از سوی سازمان لیگ فوتسال ایران اعلام شده اما هیچ کس در قم از وضعیت نماینده این استان برای حضور در دوره جدید این مسابقات خبری ندارد.

در سال آینده بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران با حضور 14 تیم برگزار می‌شود و استان قم بر خلاف سال 1396 که دو سهمیه در این رقابت‌ها داشت به دلیل از دست دادن یکی از سهمیه‌های خود، تنها با یک نماینده به مصاف رقبای لیگ برتر خواهد رفت.

سال 1396 تنها سالی بود که فوتسال قم در 19 دوره رقابت‌های لیگ برتر دو تیم به نام‌های هیات قم و آتلیه‌طهران قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران داشت اما به دلیل عدم مدیریت صحیح، تیم هیات قم با کسب ضعیف‌ترین نتایج به لیگ دسته اول سقوط کرد.

اما تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم که در چهارمین سال فعالیت حرفه‌ای خود در سطح اول فوتسال ایران به لیگ برتر آمده بود، بهترین رتبه‌ فوتسال قم بعد از نایب‌قهرمانی سال 1391 صبا را کسب کرد و در بین مدعیان کسب عنوان قهرمانی رتبه پنجم لیگ برتر را به دست آورد.

اکنون در شرایطی که تاریخ قطعی شروع بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال 1397 مشخص شده و سازمان لیگ فوتسال ایران نحوه برگزاری مسابقات را نیز اعلام کرده است اما علاقمندان به فوتسال در قم هنوز نمی‌دانند چه تیمی و با چه نامی به نمایندگی از این استان در لیگ برتر به میدان می‌روند.

در جلسه هیات رئیسه‌ سازمان لیگ فوتسال بعد از بررسی نظرات مدیران باشگاه‌ها، روز پانزدهم تیر ماه به عنوان زمان شروع قطعی فصل جدید لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور اعلام شد و برگزاری لیگ به صورت پلی‌آف نیز مورد تصویب این سازمان قرار گرفت اما نحوه برگزاری آن به شکل کامل مشخص نیست.

در شیوه برگزاری لیگ برتر فوتسال ایران، تعداد هشت تیم از بین 14 تیم به پلی‌‌آف می‌روند، سپس این هشت تیم براساس رتبه‌ خود در جدول با یکدیگر رقابت می‌کنند، تیم اول با تیم هشتم، تیم دوم با تیم هفتم و … این مرحله را برگزار می‌کنند و هر تیمی که در دو بازی از سه بازی پلی‌آف پیروز شود به مرحله بعد صعود می‌کند.

با این حال وضعیت تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم برای فصل 1397 لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور مشخص نیست و قمی‌ها نگران تداوم بی‌تدبیری در مدیریت تیم‌های لیگ برتری فوتسال قم هستند و امیدوارند کار برای تشکیل تیم لیگ برتری فوتسال قم به روزهای منتهی به شروع لیگ کشیده نشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار