با نزدیک شدن به آغاز سال نو و حضور هزاران زائر به قم برای تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، ویژه برنامه های این ایام در اماکن مقدس تشریح شد.
کد خبر: ۵۸۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 20 March 2018

به گزارش تابناک قم، در ساعت های منتهی به تحویل سال،قم شاهد حضور زائران و مسافران نوروزی بسیاری برای شرکت در ویژه برنامه های تحویل سال حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است.
تحویل امسال که با شب شهادت امام هادی(ع) همزمان است موجب شده تا علاوه بر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران، در بقاع متبرکه 12 امامزاده شاخص استان قم به ویژه در بقعه امامزاده موسی برقع(ع) تنها برادر تنی امام هادی(ع) ویژه برنامه هایی برای تحویل سال برگزار شود.

آیت الله مکارم شیرازی سخنران ویژه برنامه تحویل سال در حرم حضرت معصومه(س)

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه (س) قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه مراسم تحویل سال نو در این مکان مقدس ساعت 16:30 امروز آغاز می شود، گفت: نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی اقامه می‌‌شود و بعد از نماز نیز آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی به ایراد سخن می‌پردازد و پیام رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر پخش می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، ادامه داد: میدان آستانه، صحن جامع فاطمی و صحن حضرت جوادالائمه(ع) برای خانواده ها، صحن امام رضا(ع)، بالکن ها و هشتی غربی و شرقی شبستان امام خمینی(ع)،شبستان حضرت خدیجه خاتون(س)، شبستان ها و ضلع غربی صحن مسجد اعظم و راهروی آیت الله بروجرد ویژه بانوان و همچنین شبستان امام خمینی(ره) و صحن حضرت صاحب الزمان(عج) ویژه برادران اختصاص داده شده است.

وی به درهای ورودی اختصاص یافته به زائران آقا و خانم در حرم حضرت معصومه(س) نیز اشاره کرد و گفت: برای حضور زائران برادر در برنامه تحویل سال درهای 10،9،1 ،14 ،16 ،17 و21 و برای حضور بانوان درهای 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 11، 18 و 20‌ حرم حضرت معصومه(س) در نظر گرفته شده است.

ویژه برنامه قرآنی آغازگر برنامه های مسجد مقدس جمکران برای تحویل سال نو

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ویژه برنامه تحول سال نو در این مکان مقدس گفت: از ساعت 16 امروز ویژه برنامه قرآنی با حضور قاریان کشوری و بین المللی از جمله سیدمحمدحسین طباطبایی، حافظ کل قرآن کریم در مسجد مقدس جمکران آغاز می شود.

ابراهیم صدوقی ادامه داد: پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، زیارت آل یس با حضور دلدادگان صاحب الزمان(عج)، زمزمه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران سخنران ویژه برنامه تحویل سال در مسجد مقدس جمکران است گفت: در ادامه این ویژه برنامه پیام رهبر معظم انقلاب پخش و دعای پرفیض توسل قرائت می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: به دلیل همزمانی اول فروردین با سالروز شهادت امام هادی(ع)، فردا چهارشنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر، زیارت شریف جامعه کبیره در مسجد مقدس جمکران قرائت خواهد شد.

تحویل سال در جوار بقعه امامزاده موسی برقع

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره همزمانی تحویل سال امسال با شهادت امام هادی(ع) گفت: ویژه برنامه تحویل سال در بقعه امام زاده موسی مبرقع(ع) به عنوان تنها برادر تنی امام هادی(ع) از ساعت 17 عصر امروز با برگزاری محفل قرآنی برگزار می شود.

حجت الاسلام یوسف احمدی، سخنران مراسم تحویل سال در بقعه امامزاده موسی مبرقع(ع) را حجت الاسلام فرحزاد اعلام کرد و گفت: در این مراسم علاوه بر با قرائت دعای توسل و مداحی به مناسبت شهادت امام هادی(ع)، سخنان رهبر معظم انقلاب به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه مراسم تحویل سال در 12 بقعه شاخص استان قم برگزار می شود گفت: مراسم های مشابهی در بقاع شاخص استان از جمله امام زادگان علی بن جعفر(ع)، سید علی(ع)، جمال(ع)، احمد بن قاسم(ع) برگزار می شود.

ابواحمد موسی مبرقع فرزند امام نهم شیعیان جوادالائمه(ع) و برادر امام هادی(ع) است. ایشان در سن چهل سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در آنجا ساکن بود. مرقد ایشان در محله چهل اختران خیابان طالقانی ( آذر) واقع شده است.

استان قم دارای 444 بقاع متبرک امامزادگان است.

لحظه تحویل سال 1397 هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران ساعت 19 و 45 دقیقه و 28 ثانیه روز سه شنبه 29 اسفند هجری شمسی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار