از 11 تا 13 فروردین سال 97
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برنامه اعتکاف از روز 11 تا 13 فروردین سال 97با حضور 2 هزار نفر از خواهران و برادران در مسجد جمکران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 20 March 2018

به گزارش تابناک قم ،ابراهیم صدوقی اظهار کرد: هدف اصلی از فعالیت‌های فرهنگی ایجاد فضای مناسب، ارائه الگوی فرهنگی و تربیتی برای ترویج و تبیبن مفاهیم قرآن و سیره اهل بیت(ع) و انس با حضرت ولیعصر(عج) در بین زائران و نمازگزاران است.

وی خاطرنشان کرد: با رویکرد قدمی برای ظهور سعی شده برنامه‌های فرهنگی برای میهمانان نوروزی این مکان مقدس با مخاطب نوجوانان، جوانان، کودکان و خانواده‌ها برگزار شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به دیگر برنامه‌ها در مسجد جمکران گفت: مسابقات کتابخوانی، جنگ‌های قرآنی و مهدوی، برنامه‌های هنری و نمایش‌های خیابانی و کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی در صحن‌های مسجد مقدس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های متنوع فرهنگی از سه شنبه 29 اسفند امسال در شبستان امام هادی برپا می‌شود.

صدوقی به مراسم تحویل سال مسجد جمکران اشاره کرد و افزود: برنامه تحویل سال مسجد مقدس جمکران روز سه شنبه 29 اسفند از ساعت 16 آغاز و پس از اقامه نماز مغرب و عشا نیز قرائت زیارت آل یاسین و مناجات برگزار می‌شود. پس از تحویل سال جدید مراسم سخنرانی برگزار شده و نخستین دعای توسل سال 97 زمزمه می‌شود.

وی عنوان کرد: به دلیل همزمانی روز اول فروردین با شهادت امام هادی(ع) روز چهارشنبه پس از نماز ظهر و عصر زیارت جامعه کبیره در شبسستان کربلا قرائت می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف مسجد جمکران گفت: این برنامه از روز 11 تا 13 فروردین سال 97 با حضور 2 هزار نفر از خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: 7 هزار و 500 نفر از خادمان برادر و خواهر افتخاری به صورت شبانه‌روزی در حوزه‌های فرهنگی و خدماتی به زائران مسجد ارائه خدمت می‌کنند و شبستان کربلای مسجد جمکران هر شب 3 هزار نفر آمادگی اسکان دارد.

صدوقی با اشاره به برنامه‌ها ویژه زائران غیر ایرانی گفت: نمایشگاهی برای تکریم زائران غیرایرانی در دستور کار است که برنامه‌هایی به سه زبان با همکاری جامعة المصطفی در آن اجرا می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار